Alec Baldwin perel a kezébe adott pisztoly miatt

  • Narancs.hu/MTI
  • 2022. november 13.

Mikrofilm

Azt is kéri, hogy akik hibáztak, fizessék meg a kártérítést, amelyet ellene állapított meg a bíróság.

Alec Baldwin amerikai színész beperelte a Rust című film stábjának azokat a tagjait, akik biztosították és a kezébe adták az éles lőszerrel töltött kellékfegyvert, amellyel a színész véletlenül lelőtte a film operatőrét egy tavalyi új-mexikói forgatáson – írta a The Guardian online kiadása a hétvégén.

A 64 éves Baldwin a nevét szeretné tisztára mosni a keresztkeresettel, melyet a Los Angeles-i legfelsőbb bíróságon nyújtott be pénteken. Mamie Mitchell, a Rust című film szkriptese, vagyis forgatókönyvet felügyelő naplóvezetője korábban már indított pert egyes stábtagok ellen, közülük vádol néhányat Baldwin gondatlansággal.

Többek között részesedni akar abból a kártérítésből, amelyet esetleg Mitchellnek megítélnek a színész által megnevezett stábtagoktól. Azt is kéri, hogy fizessék meg a kártérítést, amelyet ellene állapított meg a bíróság.

Mitchell pert indított a film egyik producere, Baldwin ellen, a produkciós cég ellen és többek ellen, akiknek szerepük lehetett a balesetben.

Keresztkeresete szerint Baldwin egy jelenet próbája alatt Halyna Hutchins operatőrrel a kameraszögeket vizsgálta, amikor a színész az operatőr felé fordította a fegyvert, felhúzta, majd elengedte a colt kakasát, a fegyver pedig elsült. A lövés megölte a 42 éves operatőrt és megsebesítette Joel Souza rendezőt.

A színész elmondása szerint sem ő, sem Hutchins nem tudta, hogy éles töltény van a fegyverben. Baldwin továbbra is azt állítja, neki azt mondták, a fegyver biztonságos, és ő nem húzta meg a ravaszt.

Az FBI friss törvényszéki szakértői jelentése azonban azt állapította meg, hogy a fegyvert nem lehetett volna elsütni, hacsak a ravaszt meg nem húzták.

Az új-mexikói orvosszakértői hivatal azt állapította meg, hogy a lövés baleset volt.

Áprilisban Új-Mexikó Foglalkozásegészségügyi és -biztonsági Hivatala a kiszabható legmagasabb, 137 ezer dolláros (53,6 millió forint) pénzbírsággal sújtotta a Rust című westernt készítő céget a munkavédelmi előírások durva megszegése miatt. Közleményük szerint a Rust Movie Productions cégnél figyelmen kívül hagyták a szövetségi munkavédelmi előírásokat, különös tekintettel a lőfegyver használatával járó kockázatokat. A vállalat jogi úton támadta meg a bírságot.

Baldwin a stáb tagjai közül a fegyverkezelőt, a kellékest, a rendező első asszisztensét, a fegyvert a színész kezébe adó biztonsági koordinátort, valamint a lőszerbeszállító céget perelte be gondatlanság miatt.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.