Alec Baldwin perel a kezébe adott pisztoly miatt

  • Narancs.hu/MTI
  • 2022. november 13.

Mikrofilm

Azt is kéri, hogy akik hibáztak, fizessék meg a kártérítést, amelyet ellene állapított meg a bíróság.

Alec Baldwin amerikai színész beperelte a Rust című film stábjának azokat a tagjait, akik biztosították és a kezébe adták az éles lőszerrel töltött kellékfegyvert, amellyel a színész véletlenül lelőtte a film operatőrét egy tavalyi új-mexikói forgatáson – írta a The Guardian online kiadása a hétvégén.

A 64 éves Baldwin a nevét szeretné tisztára mosni a keresztkeresettel, melyet a Los Angeles-i legfelsőbb bíróságon nyújtott be pénteken. Mamie Mitchell, a Rust című film szkriptese, vagyis forgatókönyvet felügyelő naplóvezetője korábban már indított pert egyes stábtagok ellen, közülük vádol néhányat Baldwin gondatlansággal.

Többek között részesedni akar abból a kártérítésből, amelyet esetleg Mitchellnek megítélnek a színész által megnevezett stábtagoktól. Azt is kéri, hogy fizessék meg a kártérítést, amelyet ellene állapított meg a bíróság.

Mitchell pert indított a film egyik producere, Baldwin ellen, a produkciós cég ellen és többek ellen, akiknek szerepük lehetett a balesetben.

Keresztkeresete szerint Baldwin egy jelenet próbája alatt Halyna Hutchins operatőrrel a kameraszögeket vizsgálta, amikor a színész az operatőr felé fordította a fegyvert, felhúzta, majd elengedte a colt kakasát, a fegyver pedig elsült. A lövés megölte a 42 éves operatőrt és megsebesítette Joel Souza rendezőt.

A színész elmondása szerint sem ő, sem Hutchins nem tudta, hogy éles töltény van a fegyverben. Baldwin továbbra is azt állítja, neki azt mondták, a fegyver biztonságos, és ő nem húzta meg a ravaszt.

Az FBI friss törvényszéki szakértői jelentése azonban azt állapította meg, hogy a fegyvert nem lehetett volna elsütni, hacsak a ravaszt meg nem húzták.

Az új-mexikói orvosszakértői hivatal azt állapította meg, hogy a lövés baleset volt.

Áprilisban Új-Mexikó Foglalkozásegészségügyi és -biztonsági Hivatala a kiszabható legmagasabb, 137 ezer dolláros (53,6 millió forint) pénzbírsággal sújtotta a Rust című westernt készítő céget a munkavédelmi előírások durva megszegése miatt. Közleményük szerint a Rust Movie Productions cégnél figyelmen kívül hagyták a szövetségi munkavédelmi előírásokat, különös tekintettel a lőfegyver használatával járó kockázatokat. A vállalat jogi úton támadta meg a bírságot.

Baldwin a stáb tagjai közül a fegyverkezelőt, a kellékest, a rendező első asszisztensét, a fegyvert a színész kezébe adó biztonsági koordinátort, valamint a lőszerbeszállító céget perelte be gondatlanság miatt.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.