Animációs filmet készítene David Lynch

  • narancs.hu
  • 2024. április 9.

Mikrofilm

Az ötletet egyelőre nem tudta eladni a legismertebb streamingszolgáltatónak.

Interjút adott a Deadline-nak David Lynch, amelyben a rendező arról beszélt, szeretne készíteni egy animációs filmet, ám a Netflix visszautasította a projektet. A Snootworldről eddig gyakorlatilag semmi hír nem volt, a Radírfej és a Twin Peaks rendezője azonban az elmúlt hónapokban serényen dolgozott azon, hogy megvalósítsa álmát. A forgatókönyvet két évtizede kezdte el írni azzal a Caroline Thompsonnal, akit elsősorban Tim Burton alkotótársaként olyan filmek forgatókönyvírójaként ismerhetünk, mint a Karácsonyi lidércnyomás és az Ollókezű Edward – de ő jegyzi az 1991-es Addams Family – A galád családot vagy az Úton hazafelé című családi filmet is.

„Nem tudom mikor jutottak először eszembe a Snootok, de elkezdtem rajzokat készíteni róluk és egyszer csak kiemelkedett belőlük egy történet. Összeültünk Caroline-nal, hogy a forgatókönyvön dolgozzunk. Nemrég eszembe jutott, hogy talán mást is érdekelhet a dolog, ezért bemutattam a Netflixnek pár hónapja, de elutasítottak” – számolt be róla Lynch.

Arra is van elmélete, miért nem kellett ötlete a legismertebb streamingszolgáltatónak. „A Snootworld régimódi történet, az animáció napjainkban azonban inkább felszínes poénokról szól. A régi típusú tündérmesékre legtöbben csak felnyögnek, az emberek nem akarnak már ilyeneket látni. Más világot élünk, és egyszerűbb nemet mondani, mint igen” – mesélte.

A forgatókönyv első és harmadik felvonását Thompson, a másodikat pedig maga Lynch írta. Előbbi úgy nyilatkozott, teljesen lenyűgözte, milyen váratlan és fordulatos történetet talált ki Lynch. „A Snootok apró kis teremtmények, akiknek van egy rituális átalakulásuk nyolcéves korukban, amikor még kisebbek lesznek és el kell utazniuk – így védik ugyanis meg őket. A világ azonban káoszba fullad, amikor a történet Snoot hőse eltűnik egy szőnyegben, a családja pedig nem találja – ő pedig belép egy őrült, csodálatos világba” – részletezte a film sztoriját, amely tényleg kellően őrültnek és Lynch-szerűnek hangzik.

Azt Lynch egyelőre nem döntötte el, hogy ő maga rendezné a filmet, esetleg átengedné lányának, aki az Amerikai Horror Story egyik állandó rendezőjének számít. Jelen pillanatban azonban még egy stúdió vagy streaming sem harapott rá a tervre – ő azonban kitart ötlete mellett. „Ez olyan történet, amelyet a gyerekek és a felnőttek is értékelni tudnak” – fogalmazott.

A szürreális világáról ismert Lynch készített már komédiát és animációs kisfilmet is, animációs játékfilmet azonban még nem. A négy Oscarra jelölt rendező karrierje jelenleg fura fázisban jár. Lassan húsz éve, a 2006-os Inland Empire óta nem rendezett hagyományos játékfilmet, de az elmúlt években már klipek és rövidfilmek sem igen érkeztek tőle. 2017-ben, amikor visszatért legendás tévésorozata, a Twin Peaks, visszaült a rendezői székbe. Azóta viszont főleg fura időjárás-jelentésekkel foglalta el magát, vagy épp rövid videókban adott számot arról, aznap épp milyen famegmunkálási projektet tervezett – de lassan ezek a videók is elmaradoztak. Minden évben felmerül, hogy talán Cannes-ra új projekttel készül, de amikor most rákérdeztek, épp min dolgozik, akkor azzal hárította el az érdeklődést, hogy arról nem beszélhet.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.

Felszentelt anyagpazarlás

Ha a művészet halhatatlan, halandó-e a művész? Tóth László (fiktív) magyar építész szerint láthatóan nem. Elüldözhetik itthonról a zsidósága miatt, és megmaradt szabadságát is elvehetik az új hazában, elszakíthatják a feleségétől, eltörhetik az orrát, ő akkor sem inog meg. Hiszen tudja, hogyha őt talán igen, az épületeit nincs olyan vihar, mely megtépázhatná.

Törvénytelen gyermekek

Otylia már várandós, amikor vőlegénye az esküvő előtt elhagyja, így lánya, Rozela házasságon kívül születik. Később Rozela is egyedül neveli majd saját gyermekeit. A három nővér, Gerta, Truda és Ilda egy észak-lengyelországi, kasubföldi faluban élnek anyjukkal, az asszony által épített házban.

Átverés, csalás, plágium

Az utazó kiállítást először 2020-ban Brüsszelben, az Európai Történelem Házában rendezték meg; a magyarországi az anyag harmadik, aktualizált állomása. Az eredetileg Fake or Real címen bemutatott kiállítás arra vállalkozik, hogy „féligazságok és puszta kitalációk útvesztőjében” megmutassa, feltárja a tényeket, az igazságot, amihez „követni kell a fonalat a labirintus közepéig”. A kiállítás installálása is követi a labirintuseffektust, de logikusan és érthetően.

Kire ütött ez a gyerek?

Az 1907-ben született dráma eredetiben a The Playboy of the Western World címet viseli. A magyar fordításokhoz több címváltozat is született: Ungvári Tamás A nyugati világ bajnokának, Nádasdy Ádám A Nyugat hősének fordította, a Miskolci Nemzeti Színházban pedig Hamvai Kornél átültetésében A Nyugat császáraként játsszák.

2 forint

„Újabb energiaválság felé robog Európa, ebből kellene Magyarországnak kimaradni, ami nem könnyű, hiszen ami most a magyar benzinkutakon történik, az már felháborító, sőt talán vérlázító is” – e szavakkal indította Orbán Viktor a beígért repülőrajtot indiai kiruccanása után. Hazatérve ugyanis a miniszterelnök szembesült egynémely adatsorral, meg leginkább azzal, hogy, a legendás Danajka néni szavaival élve, „drágulnak az árak”. Az üzemanyagé is.

Kiárusítás

Lassan másfél éve szivárgott ki, hogy az állam egy olyan arab befektetőnek, Mohamed Alabbarnak adná Budapest legértékesebb egybefüggő belterületét, a Rákosrendezőt, aki mindenféle felhőkarcolót képzel oda, egyebek mellett a Hősök tere látképébe belerondítót is.

24 óra

„Megállapodást kellene kötnie. Szerintem tönkreteszi Oroszországot azzal, ha nem köt megállapodást – mondotta Trump elnök a beiktatása utáni órákban Vlagyimir Putyinról, majd hozzátette azt is, hogy „szerintem Oroszország nagy bajba kerül”. Trump azt is elárulta, hogy telefonbeszélgetést tervez az orosz elnökkel, de még nem tudja, mikor. Nemrég azt is megjegyezte, hogy Oroszország egymillió embert veszített az Ukrajna ellen indított háborújában. (Ez a szám az orosz áldozatok felső becslése.)

A Menhir

Bár soha nem jutott a hatalom közelébe, mérgező jelenlétével így is át tudta hangolni a francia közgondolkodást. Több mint fél évszázadig volt elmaradhatatlan szereplője a politikai életnek. Újrafazonírozott pártját lánya, Marine Le Pen, eszmei hagyatékát az alt-right francia letéteményese, Éric Zemmour viszi tovább.

Nehogy elrabolják

Huszonéves nőként lett vizsgáló a magyar rendőrségen, és idővel kivívta férfi kollégái megbecsülését. Már vezetői beosztásban dolgozott, amikor az ORFK-hoz hívták; azt hitte, szakmai teljesítményére figyeltek fel – tévedett. Patócs Ilona A nyomozó című könyve nem regény, hanem egy karrier és egy csalódás dokumentuma.