Animációs filmet készítene David Lynch

  • narancs.hu
  • 2024. április 9.

Mikrofilm

Az ötletet egyelőre nem tudta eladni a legismertebb streamingszolgáltatónak.

Interjút adott a Deadline-nak David Lynch, amelyben a rendező arról beszélt, szeretne készíteni egy animációs filmet, ám a Netflix visszautasította a projektet. A Snootworldről eddig gyakorlatilag semmi hír nem volt, a Radírfej és a Twin Peaks rendezője azonban az elmúlt hónapokban serényen dolgozott azon, hogy megvalósítsa álmát. A forgatókönyvet két évtizede kezdte el írni azzal a Caroline Thompsonnal, akit elsősorban Tim Burton alkotótársaként olyan filmek forgatókönyvírójaként ismerhetünk, mint a Karácsonyi lidércnyomás és az Ollókezű Edward – de ő jegyzi az 1991-es Addams Family – A galád családot vagy az Úton hazafelé című családi filmet is.

„Nem tudom mikor jutottak először eszembe a Snootok, de elkezdtem rajzokat készíteni róluk és egyszer csak kiemelkedett belőlük egy történet. Összeültünk Caroline-nal, hogy a forgatókönyvön dolgozzunk. Nemrég eszembe jutott, hogy talán mást is érdekelhet a dolog, ezért bemutattam a Netflixnek pár hónapja, de elutasítottak” – számolt be róla Lynch.

Arra is van elmélete, miért nem kellett ötlete a legismertebb streamingszolgáltatónak. „A Snootworld régimódi történet, az animáció napjainkban azonban inkább felszínes poénokról szól. A régi típusú tündérmesékre legtöbben csak felnyögnek, az emberek nem akarnak már ilyeneket látni. Más világot élünk, és egyszerűbb nemet mondani, mint igen” – mesélte.

A forgatókönyv első és harmadik felvonását Thompson, a másodikat pedig maga Lynch írta. Előbbi úgy nyilatkozott, teljesen lenyűgözte, milyen váratlan és fordulatos történetet talált ki Lynch. „A Snootok apró kis teremtmények, akiknek van egy rituális átalakulásuk nyolcéves korukban, amikor még kisebbek lesznek és el kell utazniuk – így védik ugyanis meg őket. A világ azonban káoszba fullad, amikor a történet Snoot hőse eltűnik egy szőnyegben, a családja pedig nem találja – ő pedig belép egy őrült, csodálatos világba” – részletezte a film sztoriját, amely tényleg kellően őrültnek és Lynch-szerűnek hangzik.

Azt Lynch egyelőre nem döntötte el, hogy ő maga rendezné a filmet, esetleg átengedné lányának, aki az Amerikai Horror Story egyik állandó rendezőjének számít. Jelen pillanatban azonban még egy stúdió vagy streaming sem harapott rá a tervre – ő azonban kitart ötlete mellett. „Ez olyan történet, amelyet a gyerekek és a felnőttek is értékelni tudnak” – fogalmazott.

A szürreális világáról ismert Lynch készített már komédiát és animációs kisfilmet is, animációs játékfilmet azonban még nem. A négy Oscarra jelölt rendező karrierje jelenleg fura fázisban jár. Lassan húsz éve, a 2006-os Inland Empire óta nem rendezett hagyományos játékfilmet, de az elmúlt években már klipek és rövidfilmek sem igen érkeztek tőle. 2017-ben, amikor visszatért legendás tévésorozata, a Twin Peaks, visszaült a rendezői székbe. Azóta viszont főleg fura időjárás-jelentésekkel foglalta el magát, vagy épp rövid videókban adott számot arról, aznap épp milyen famegmunkálási projektet tervezett – de lassan ezek a videók is elmaradoztak. Minden évben felmerül, hogy talán Cannes-ra új projekttel készül, de amikor most rákérdeztek, épp min dolgozik, akkor azzal hárította el az érdeklődést, hogy arról nem beszélhet.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.