Animációs filmet készítene David Lynch

  • narancs.hu
  • 2024. április 9.

Mikrofilm

Az ötletet egyelőre nem tudta eladni a legismertebb streamingszolgáltatónak.

Interjút adott a Deadline-nak David Lynch, amelyben a rendező arról beszélt, szeretne készíteni egy animációs filmet, ám a Netflix visszautasította a projektet. A Snootworldről eddig gyakorlatilag semmi hír nem volt, a Radírfej és a Twin Peaks rendezője azonban az elmúlt hónapokban serényen dolgozott azon, hogy megvalósítsa álmát. A forgatókönyvet két évtizede kezdte el írni azzal a Caroline Thompsonnal, akit elsősorban Tim Burton alkotótársaként olyan filmek forgatókönyvírójaként ismerhetünk, mint a Karácsonyi lidércnyomás és az Ollókezű Edward – de ő jegyzi az 1991-es Addams Family – A galád családot vagy az Úton hazafelé című családi filmet is.

„Nem tudom mikor jutottak először eszembe a Snootok, de elkezdtem rajzokat készíteni róluk és egyszer csak kiemelkedett belőlük egy történet. Összeültünk Caroline-nal, hogy a forgatókönyvön dolgozzunk. Nemrég eszembe jutott, hogy talán mást is érdekelhet a dolog, ezért bemutattam a Netflixnek pár hónapja, de elutasítottak” – számolt be róla Lynch.

Arra is van elmélete, miért nem kellett ötlete a legismertebb streamingszolgáltatónak. „A Snootworld régimódi történet, az animáció napjainkban azonban inkább felszínes poénokról szól. A régi típusú tündérmesékre legtöbben csak felnyögnek, az emberek nem akarnak már ilyeneket látni. Más világot élünk, és egyszerűbb nemet mondani, mint igen” – mesélte.

A forgatókönyv első és harmadik felvonását Thompson, a másodikat pedig maga Lynch írta. Előbbi úgy nyilatkozott, teljesen lenyűgözte, milyen váratlan és fordulatos történetet talált ki Lynch. „A Snootok apró kis teremtmények, akiknek van egy rituális átalakulásuk nyolcéves korukban, amikor még kisebbek lesznek és el kell utazniuk – így védik ugyanis meg őket. A világ azonban káoszba fullad, amikor a történet Snoot hőse eltűnik egy szőnyegben, a családja pedig nem találja – ő pedig belép egy őrült, csodálatos világba” – részletezte a film sztoriját, amely tényleg kellően őrültnek és Lynch-szerűnek hangzik.

Azt Lynch egyelőre nem döntötte el, hogy ő maga rendezné a filmet, esetleg átengedné lányának, aki az Amerikai Horror Story egyik állandó rendezőjének számít. Jelen pillanatban azonban még egy stúdió vagy streaming sem harapott rá a tervre – ő azonban kitart ötlete mellett. „Ez olyan történet, amelyet a gyerekek és a felnőttek is értékelni tudnak” – fogalmazott.

A szürreális világáról ismert Lynch készített már komédiát és animációs kisfilmet is, animációs játékfilmet azonban még nem. A négy Oscarra jelölt rendező karrierje jelenleg fura fázisban jár. Lassan húsz éve, a 2006-os Inland Empire óta nem rendezett hagyományos játékfilmet, de az elmúlt években már klipek és rövidfilmek sem igen érkeztek tőle. 2017-ben, amikor visszatért legendás tévésorozata, a Twin Peaks, visszaült a rendezői székbe. Azóta viszont főleg fura időjárás-jelentésekkel foglalta el magát, vagy épp rövid videókban adott számot arról, aznap épp milyen famegmunkálási projektet tervezett – de lassan ezek a videók is elmaradoztak. Minden évben felmerül, hogy talán Cannes-ra új projekttel készül, de amikor most rákérdeztek, épp min dolgozik, akkor azzal hárította el az érdeklődést, hogy arról nem beszélhet.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.