Bruce Springsteen lesz A mackó főhőséből

  • narancs.hu
  • 2024. április 10.

Mikrofilm

A Deliver Me From Nowhere a zenész 1982-es, Nebraska című albumának készítését mutatja majd be Jeremy Allen White-tal a főszerepben.

Találkozik napjaink két legmenőbb filmes trendje: a zenés életrajzi filmek reneszánsza és a Jeremy Allen White-őrület. Előbbi a Bohém rapszódiával kezdődött, azóta Elton Johntól kezdve Bob Marley-n át Whitney Houstonig többen sorra kerültek. Amy Winehouse mozija például épp a héten érkezik a magyar mozikba, de már rajtra készen áll Michael Jackson és Boy George is. Jeremy Allen White-ot a 2011-2021 között futó Shameless – Szégyentelenek Lip Gallaghereként ismerte meg a világ, de az igazi stártátuszt a 2022-ben induló A mackó című sorozat hozta meg neki, amiről nyugodtan kijelenthető, hogy napjaink talán legsikeresebb és egyik legnépszerűbb sorozata. Az Emmytől kezdve a Golden Globe-ig gyakorlatilag mindent megnyert – ahogy maga Allen White is. A műsor egy terhelt családból érkező séfről szól, aki bátyja halála után úgy dönt, maga mögött hagyja a fine dining világát és éttermet nyit Chicago szívében. Kritikánk az első évadról ide kattintva olvasható.

A színészt A mackó sikere óta valóságos rajongás övezi, még alsónemű-fotózása is képes volt világszerte napokig uralni a híreket. Persze ezzel párhuzamosan a karrierje is felpörgött: tavaly feltűnt a Körmök című sci-fiben, a nálunk idén moziba kerülő Vaskaromban pedig pankrátort alakított. Ebben Zac Efron még ellopta előle a show-t, de hamarosan már tényleg ő áll majd a reflektorfényben: Deliver Me From Nowhere címmel Bruce Springsteen-film készül, melyben ő alakítja majd a Főnök becenéven is ismert zenészt. A mozi Warren Zanes könyvét adaptálja vászonra és Springsteen 1982-es nagysikerű Nebraska című albumának készítését mutatja be. Ez volt Springsteen hatodik nagylemeze; az ezen hallható dalokat demónak szánta és otthon rögzítette eredetileg azzal a céllal, hogy a végleges verziót majd az E Street Banddel közösen veszi fel – végül viszont inkább a saját neve alatt kiadta őket. Az albumon több is hallgató Springsteen legismertebb dalai közül, ilyen például az Atlantic City is. A számok többsége sötétebb tónusú és azokkal a kihívásokkal foglalkozik, amelyekkel életünk fordulópontján mindannyiunknak szembe kell néznünk. A film azonban várhatóan nem csak ezeket mutatja be, de Springsteen személyes fordulópontját is, amikor szembenézett démonaival és azzal, hogy hamarosan világsztárrá válik.

A film rendezője az a Scott Cooper lesz, aki nem először áll neki zenés mozinak: a 2009-es Őrült szívben egy alkoholista countryénekest mutatott be. Jeff Bridges Oscar-díjat nyert azért a szerepéért. Cooper filmográfiája azóta inkább döcögősnek mondható: rendezett akciófilmet (A harag tüze), westernt (Ellenségek) és Edgar Allan Poe-mozit (Halványkék szemek) is Christian Bale-lel, maffiafilmet Johnny Depp főszereplésével (Fekete mise), és Agancsok címmel horror is fűződik a nevéhez. Egyik sem aratott azonban osztatlan sikert. A Springsteen-film iránt azonban a stúdiók valóságos licitháborút vívtak, végül a 20th Century Studios-nál kötött ki a projekt. A film elkészítésében maga Springsteen is részt vesz majd, és abban a Nebraskán kívül felcsendülnek dalok a The River és a Born In The U.S.A. albumról is.

Ha Springsteenről olvasna még, ajánljuk gitárosával, Steven Van Zandttal készült interjúnkat, vagy a Főnök egyik állandó filmes krónikásával, Thom Zimnyvel készült beszélgetésünket.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.