film

Az: Második fejezet

  • - kg -
  • 2019. október 12.

Mikrofilm

De vajon mi történhetett az első fejezetben látott gyerkőcökkel, és hány piros lufinak kell még kipukkadnia, hogy Derry lakói végre békésen hajthassák álomra a Stephen King fantáziájában megfogant fejüket? Ezekkel a kérdésekkel nemcsak mi, halandók birkóztunk nap nap után, de a Warner felső vezetői is – ők úgy számoltak, hogy ha Pennywise, a McDonald’s-bohóc elfajzott féltestvérére hasonlító, gyerekeket vacsoráló rémalak 700 millió dolláros bevételt tudott csinálni, s tette mindezt egy 35 milliós filmben, akkor a művészi szabadságnak innentől semmi sem állhat az útjába. Jöjjenek mihamarabb a traumatizált gyerekekből lett traumatizált felnőttek, és ha Andy Muschietti rendező 165 percben szeretne bemutatni egy-két lélektani közhelyet néhány ismert színész (Jessica Chastain, Bill Hader stb.) előadásában egy bohócos horrorban, ám legyen! Lehet, kevesellték is a hosszat, hiszen egy másik klasszikus, A Keresztapa 2 200 percig húzta. Kell is a tetemes játékidő, mert csak az 50 perc, amíg az egyik főszereplő végighívogatja a hat másikat, hogy baj van, de szerencsére még így is marad majd két óra az epikus építkezésre. Ez idő alatt a szerencsesütikből szörnyecskék másznak elő, életre kel a népmesék óriás favágójának szobra, és kikacsint merő jófejségből Peter Bogdanovich meg maga a Király is – ő ócskásként dörmög valamit. De nemcsak King, Karinthy előtt is fejet hajtanak a repetitív történetmesélésre felesküdött filmesek: a híres Ady-paródia náluk így hangzik: „Hát maga megbolondult, hogy mindent hatszor mond, hatszor mond… hatszor mond?”

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.