Barátnőt, múzsát keres Lars von Trier

  • narancs.hu
  • 2023. augusztus 16.

Mikrofilm

„Parkinson-kórom, OCD-m és jelenleg kontroll alatt tartott alkoholizmusom van” – jellemzi magát társkeresős Instagram-üzenetében A nimfomániás rendezője.

Lars von Triert tavaly, 66 éves korában diagnosztizálták Parkinson-kórral, azonban már akkor bejelentette: kezeléset kap, hogy minél hamarabb befejezhesse kultsorozata, A Birodalom folytatását. A jelek szerint azonban további filmet, sőt, filmeket tervez, melyekhez múzsára/barátnőre van szüksége. A nimfomániás, a Melankólia és a Dogville – A menedék rendezője az Instagramon közzétett videóban keres partnert magának.

„Nem is tudom, ezúttal mibe rángattam bele magam. Mielőtt elmerülnék saját önelégült reklámozásomban, hadd tisztázzak pár dolgot: 67 éves vagyok. Parkinson-kórom, OCD-m (obszesszív-kompulzív zavar) és jelenleg kontroll alatt tartott alkoholizmusom van. Röviden, egy kis szerencsével még kell bennem lennie néhány tisztességes filmnek” – fogalmazott a dán rendező. „Mindez a javasolt mód szerint nem más, mint egy régimódi kapcsolatkereső hirdetés, amelyben anélkül, hogy a legkevessebb dolgot is tudnék a közösségi médiáról, nőnemű barátnőt/múzsát keresek. A rinyálás ellenére meg vagyok győződve róla hogy a jobb napokon, megfelelő társaságban elbűvölő partner tudok lenni” – jellemezte magát.

A hirdetésben ugyan nem hangsúlyozta, de von Trier mindezek mellett kifejezetten provokatív alaknak számít: a Cannes-i filmfesztiválon például nácinak nevezte magát, amiből karrierje egyik legnagyobb botránya kerekedett. Ezt követően azt mondta, soha többé nem nyilatkozik a sajtónak, de a Melankólia premierje előtt a Magyar Narancs kérdéseire azért még válaszolt: elmondta például, hogy torkig van Hitlerrel. Korábban sem álltak tőle távol a botrányok: a Manderlay című filmjében a kamera előtt végeztek ki egy szamarat, emiatt John C. Reilly ott is hagyta a produkciót. Mi legutóbb A ház, amit Jack épített című filmje kapcsán interjúztunk vele.

Von Trier tavaly a The New Yorkernek nyilatkozta betegsége kiderülése után, hogy tudna élni további filmek készítése nélkül is. „Nagyon is tisztában vagyok azzal a kockázattal, amit csak öregember filmeknek nevezek. Ezek azok a filmek amelyek csak azért jönnek létre, mert van egy házad, ami túl nagy, és arra törekszel hogy megismételd korábbi sikereidet.” Hamarosan azonban megjött az alkotói kedve, a Varietynek például úgy fogalmazott: a betegségét nem tudja elmulasztani, de a tünetek ellenére tud dolgozni. „Csak hozzá kell szoknom a remegéshez, és hogy ne szégyelljem magam az emberek előtt. Aztán pedig folytatom, mert mi mást is tehetnék?” – tette fel a költői kérdést; most pedig elérkezettnek látta az időt, hogy mindehhez partert keressen. Korábban kétszer volt már házas, 1987-1996 között Cæcilia Holbek, 1997-2015 között Bente Frøge volt a felesége.  

Az Antikrisztus alkotója a bill [dot] mrk [dot] lars [at] gmail [dot] com e-mailcímre a barátnők és múzsák érdeklődését.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

A fájdalomdíj

A Szentháromság téren álló, túlméretezett és túldíszített neogótikus palota, az egykori Pénzügyminisztérium Fellner Sándor tervei alapján épült 1901–1904 között, de nem aratott osztatlan sikert. Túlzónak, hivalkodónak tartották; az már tényleg csak részletkérdés volt, hogy a kortárs építészethez semmi köze nem volt.

Így bomlik

Nehéz lenne pontosan belőni, hogy a Fidesz mióta építi – a vetélytársainál is sokkal inkább – tudatosan, előre megfontolt szándékkal hazugságokra a választási kampányait (1998-ban már egészen bizonyosan ezt tették). Az viszont látható pontosan, hogy e hazugságok idővel egyre képtelenebbek lettek.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

Mindenki eltűnt

Egy Svédországban élő nyugdíjas postás, műfordító kezdeményezésére gyűjteni kezdték a nagyváradiak a magyar zsidó közösségről és tagjainak sorsáról szóló könyveket. A polcon műveik révén egymás mellé kerülnek szülők és gyerekek, akiket a holokauszt idején elszakítottak egymástól.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.

Vaskézzel

Az okozott kár értéke a nyomozás során még a tízszerese volt a vádiratban szereplő 6 millió forintnak. Az előkészítő ülés lehetőséget teremtett volna arra, hogy a szennyest ne teregessék ki, aztán minden másként alakult.