Barátnőt, múzsát keres Lars von Trier

  • narancs.hu
  • 2023. augusztus 16.

Mikrofilm

„Parkinson-kórom, OCD-m és jelenleg kontroll alatt tartott alkoholizmusom van” – jellemzi magát társkeresős Instagram-üzenetében A nimfomániás rendezője.

Lars von Triert tavaly, 66 éves korában diagnosztizálták Parkinson-kórral, azonban már akkor bejelentette: kezeléset kap, hogy minél hamarabb befejezhesse kultsorozata, A Birodalom folytatását. A jelek szerint azonban további filmet, sőt, filmeket tervez, melyekhez múzsára/barátnőre van szüksége. A nimfomániás, a Melankólia és a Dogville – A menedék rendezője az Instagramon közzétett videóban keres partnert magának.

„Nem is tudom, ezúttal mibe rángattam bele magam. Mielőtt elmerülnék saját önelégült reklámozásomban, hadd tisztázzak pár dolgot: 67 éves vagyok. Parkinson-kórom, OCD-m (obszesszív-kompulzív zavar) és jelenleg kontroll alatt tartott alkoholizmusom van. Röviden, egy kis szerencsével még kell bennem lennie néhány tisztességes filmnek” – fogalmazott a dán rendező. „Mindez a javasolt mód szerint nem más, mint egy régimódi kapcsolatkereső hirdetés, amelyben anélkül, hogy a legkevessebb dolgot is tudnék a közösségi médiáról, nőnemű barátnőt/múzsát keresek. A rinyálás ellenére meg vagyok győződve róla hogy a jobb napokon, megfelelő társaságban elbűvölő partner tudok lenni” – jellemezte magát.

A hirdetésben ugyan nem hangsúlyozta, de von Trier mindezek mellett kifejezetten provokatív alaknak számít: a Cannes-i filmfesztiválon például nácinak nevezte magát, amiből karrierje egyik legnagyobb botránya kerekedett. Ezt követően azt mondta, soha többé nem nyilatkozik a sajtónak, de a Melankólia premierje előtt a Magyar Narancs kérdéseire azért még válaszolt: elmondta például, hogy torkig van Hitlerrel. Korábban sem álltak tőle távol a botrányok: a Manderlay című filmjében a kamera előtt végeztek ki egy szamarat, emiatt John C. Reilly ott is hagyta a produkciót. Mi legutóbb A ház, amit Jack épített című filmje kapcsán interjúztunk vele.

Von Trier tavaly a The New Yorkernek nyilatkozta betegsége kiderülése után, hogy tudna élni további filmek készítése nélkül is. „Nagyon is tisztában vagyok azzal a kockázattal, amit csak öregember filmeknek nevezek. Ezek azok a filmek amelyek csak azért jönnek létre, mert van egy házad, ami túl nagy, és arra törekszel hogy megismételd korábbi sikereidet.” Hamarosan azonban megjött az alkotói kedve, a Varietynek például úgy fogalmazott: a betegségét nem tudja elmulasztani, de a tünetek ellenére tud dolgozni. „Csak hozzá kell szoknom a remegéshez, és hogy ne szégyelljem magam az emberek előtt. Aztán pedig folytatom, mert mi mást is tehetnék?” – tette fel a költői kérdést; most pedig elérkezettnek látta az időt, hogy mindehhez partert keressen. Korábban kétszer volt már házas, 1987-1996 között Cæcilia Holbek, 1997-2015 között Bente Frøge volt a felesége.  

Az Antikrisztus alkotója a bill [dot] mrk [dot] lars [at] gmail [dot] com e-mailcímre a barátnők és múzsák érdeklődését.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.