Barbie: 500 ezer néző, egymilliárdos bevétel Magyarországon

  • narancs.hu
  • 2023. augusztus 14.

Mikrofilm

Az Oppenheimer sem maradt le sokkal ettől a számtól nálunk.

A Filmforgalmazók Egyesülete összesítése alapján továbbra sem lankad a mozizási kedv Magyarországon, ha a Barbie-ról vagy az Oppenheimerről van szó: a Barbie magyarországi bevétele hétvégén átlépte az egymilliárd forintot, ami nagyjából 530 ezer nézőt jelent, az Oppenheimer pedig 869 milliónál és 422 ezer nézőnél tart. 

Július 20. óta egyetlen bemutatónak sem sikerült a két filmhez akár csak hasonló számokat sem elérnie, de az is sokatmondó adat, hogy a hét egyik nagy bevételt remélő bemutatójára, a Tini Nindzsa Teknőcök: Mutáns káosz nagyot megy című alkotásra 6500-nál is kevesebben voltak kíváncsiak. 

Világszinten a Barbie már csaknem 1,2 milliárd dolláros bevételnél tart, az Oppenheimer pedig 650 millió dollárnál. Ez a kevéssé ízléses Barbenheimer névre keresztelt filmes időszakban egyértelmű Barbie-győzelmet mutat, de érdemes kiemelni, hogy a Robert Oppenheimerről és az atombomba feltalálásáról szóló film is rég látott mennyiségű embert vitt be a mozikba.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.