Barbie: 500 ezer néző, egymilliárdos bevétel Magyarországon

  • narancs.hu
  • 2023. augusztus 14.

Mikrofilm

Az Oppenheimer sem maradt le sokkal ettől a számtól nálunk.

A Filmforgalmazók Egyesülete összesítése alapján továbbra sem lankad a mozizási kedv Magyarországon, ha a Barbie-ról vagy az Oppenheimerről van szó: a Barbie magyarországi bevétele hétvégén átlépte az egymilliárd forintot, ami nagyjából 530 ezer nézőt jelent, az Oppenheimer pedig 869 milliónál és 422 ezer nézőnél tart. 

Július 20. óta egyetlen bemutatónak sem sikerült a két filmhez akár csak hasonló számokat sem elérnie, de az is sokatmondó adat, hogy a hét egyik nagy bevételt remélő bemutatójára, a Tini Nindzsa Teknőcök: Mutáns káosz nagyot megy című alkotásra 6500-nál is kevesebben voltak kíváncsiak. 

Világszinten a Barbie már csaknem 1,2 milliárd dolláros bevételnél tart, az Oppenheimer pedig 650 millió dollárnál. Ez a kevéssé ízléses Barbenheimer névre keresztelt filmes időszakban egyértelmű Barbie-győzelmet mutat, de érdemes kiemelni, hogy a Robert Oppenheimerről és az atombomba feltalálásáról szóló film is rég látott mennyiségű embert vitt be a mozikba.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.