Barbie: 500 ezer néző, egymilliárdos bevétel Magyarországon

  • narancs.hu
  • 2023. augusztus 14.

Mikrofilm

Az Oppenheimer sem maradt le sokkal ettől a számtól nálunk.

A Filmforgalmazók Egyesülete összesítése alapján továbbra sem lankad a mozizási kedv Magyarországon, ha a Barbie-ról vagy az Oppenheimerről van szó: a Barbie magyarországi bevétele hétvégén átlépte az egymilliárd forintot, ami nagyjából 530 ezer nézőt jelent, az Oppenheimer pedig 869 milliónál és 422 ezer nézőnél tart. 

Július 20. óta egyetlen bemutatónak sem sikerült a két filmhez akár csak hasonló számokat sem elérnie, de az is sokatmondó adat, hogy a hét egyik nagy bevételt remélő bemutatójára, a Tini Nindzsa Teknőcök: Mutáns káosz nagyot megy című alkotásra 6500-nál is kevesebben voltak kíváncsiak. 

Világszinten a Barbie már csaknem 1,2 milliárd dolláros bevételnél tart, az Oppenheimer pedig 650 millió dollárnál. Ez a kevéssé ízléses Barbenheimer névre keresztelt filmes időszakban egyértelmű Barbie-győzelmet mutat, de érdemes kiemelni, hogy a Robert Oppenheimerről és az atombomba feltalálásáról szóló film is rég látott mennyiségű embert vitt be a mozikba.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.