Filmsorozatok, amelyeket valószínűleg soha nem fognak remake-elni

Mikrofilm

Elmúlt felettük az idő, vagy elképzelhetetlennek tűnnek az eredeti alkotóik nélkül – íme azok a franchise-ok, amelyeket nem valószínű, hogy bárki elővenne egy remake-re. Vagy legalábbis reméljük.

Hívatlanok – Második fejezet, Démonok között – Utolsó rítusok, Downtown Abbey: A nagy finálé, Senki 2, Rosszfiúk 2, A hupikék törpikék, Már megint nem férek a bőrödbe, Jurassic World: Újjászületés, Lilo és Stich, Így neveld a sárkányodat – csak néhány, jelenleg is műsoron lévő példa arra, hogy a folytatások, franchise-ok, remake-ek és filmsorozatok korszakában élünk. Persze divathullámok jönnek és mennek, most épp úgy néz ki, lecsengőben vannak a szuperhősmozik, miközben ismét előtérbe kerültek az örökségfilmek és a jól ismert mesék élőszereplős újrái.

A Hollywood ötlettelenségén való siránkozás azonban egyidős Hollywooddal: mióta létezik a film, mindig is a könnyen beazonosítható, egy kaptafára készülő sorozatok jelentették a legnagyobb bevételt a filmstúdiók számára, csak míg ma egy Disney-figura vagy egy köpenyes szuperhős jelenti a hívószót, régebben egyes műfajokra (mint a western vagy a hasraesős komédiák), vagy épp az ezekben játszó ismert nevekre tódult a nép a mozikba.

A streamingek korában viszont minden eddiginél több tartalomra van szükség, ráadásul egy egészen új generáció nőtt fel ezeken, akiknek ismét el lehet adni a 10, vagy akár 20-30-40 éves mozikat is. Épp ezért a filmes Reddit-fórumokat is élénken foglalkoztatja, mit fognak ismét előhúzni a kalapból – vagy épp mi az, amit remake-láz ide vagy oda, valószínűleg egy ideig nem élesztenek újra. Utóbbiakra hozunk most pár példát.

Charlie Chan

A csavaros eszű honolului rendőrnyomozó karaktere egykor elképesztően népszerű volt, mára viszont teljesen elfelejtődött. A karaktert Earl Derr Biggers alkotta meg detektívponyváiban: 1920-ban Hawaiin vakációzott, ekkor olvasott az újságban Chang Apana hawaii-kínai rendőrről, aki a honolului kínai negyedben nyomozott csempészek és szerencsejátékosok után. Írásban először Biggers 1925-ös, A kulcs nélküli ház (The House Without a Key) című regényében tűnt fel, melyet 1932-ig öt további kötet követett.

Az adaptációra sem kellett sokat várni: az első Chan-regény filmváltozatát 1926-ban mutatták be, ebben a japán George Kuwa bújt a karakter bőrébe, majd a következőben, a A kínai papagájban ismét egy japán színészre, Kamiyama Sojinra hárult a feladat. Ők azonban még mind csak mellékszereplők voltak, ugyanis ahhoz, hogy Charlie Chan főszereplővé váljon, ekkor még egy fehér színészre volt szükség: ez volt Warner Oland az 1931-es Mindenki gyanusban (Charlie Chan Carries On). A mongol felmenőkkel is rendelkező, ám svéd származású Oland végül 16 filmen keresztül játszotta a kínai detektívet.

Halála után szerepét egy másik fehér színész, Sidney Toler vette át 11 további Chan-film erejéig. Ekkor a Fox úgy döntött, nem készít több ilyen krimit, de Toler annyira eggyé vált a szereppel, hogy ő maga vásárolta fel a jogokat, és a stúdiótól függetlenül – lényegesen alacsonyabb büdzsével – további Chan-mozikat készített. Miután Toler meghalt, Roland Winters – természetesen szintén fehér és amerikai színész – vitte tovább Chant hat filmben. Ő folytatta volna még az 50-es években is, a Monogram stúdió ugyanis az Egyesült Királyságban tervezte leforgatni a következő Chan-mozit, hogy így költse el az ott felhalmozott valutakészletét – ám Winters visszaemlékezése szerint amikor Attlee brit miniszter leértékelte a fontot, a stúdió is lefújta a projektet, és ezzel a Chan-filmeknek is befellegzett.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.