Ez a háttér teszi az Ilana Casoy és Raphael Montes regényéből készült sorozatot olyan nyomasztóvá. Verônica (Tainá Müller) a São Pauló-i gyilkossági osztály egyik mellőzött hivatalnoka. Valódi ügyek közelébe ritkán engedik, mindenki azt hiszi, hogy csak keresztapja, az osztályvezető Carvana miatt dolgozhat a rendőrségnél. Ám egyszerre két ügyben is szagot fog, mindkettőben nők az áldozatok – és úgy tűnik, ő az egyetlen, aki valódi empátiával tud feléjük fordulni. A sorozat első néhány epizódja sűrű atmoszférával és sok feszültséggel dolgozik, lassan és módszeresen sodorja a két párhuzamos bűnügy szálait. Verônica karizmatikus és sötét ellenpólusa Brandão, a fiatal lányokat rituálisan megkínzó magas rangú rendőr, aki a feleségét is cinkosává teszi. Eleinte sikerül türelmesen felépíteni a figurákat, a nyomozót hitelessé teszi saját elszenvedett, megemésztetlen traumája. Ugyanakkor zavaró, hogy a sorozat látványosan igyekszik jól vizsgázni a nők elleni erőszak ábrázolásában és az áldozatokkal való empatikus vagy épp érzéketlen kommunikáció bemutatásában. Kicsit olyan érzésünk támad, mintha egy kézikönyvet lapozgatnánk, amiben Verônica a jó tanuló, mindenki más pedig csupán elrettentő példa. Kissé elidegenítő a sorozat bizarr zsánerváltása is, amikor a nyomozó félúton bosszúálló akcióhőssé avanzsál. A Jó reggelt, Verônica! húsbavágóan aktuális, de szerfelett egyenetlen munka.
Elérhető a Netflixen
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!