Joaquin Phoenix következő filmje egy korhatáros meleg szerelmi történet lesz

  • narancs.hu
  • 2023. május 23.

Mikrofilm

A May December rendezőjével írják a forgatókönyvet.

Még mindig nem hevertük ki háromórás őrült Odüsszeiáját, az Amitól félünk (kritikánk) után azonban Joaquin Phoenix nem lassít: ismét egy elismert amerikai művészfilmes rendezővel forgat. Todd Haynes, a Távol a mennyországtól és a Carol alkotója  interjúban vallotta be, hogy együtt dolgozik a Joker Oscar-díjas sztárjával. „A következő játékfilmem egy eredeti forgatókönyvön alapul majd, amit Joaquin Phoenixszel együtt fejlesztek – ezt olyan gondolatok és ötletek alapján írjuk, amivel ő keresett meg engem. Gyakorlatilag együtt írunk, én, Jon Raymond és Joaquin közösen vagyunk felelősek a történetért. Azt reméljük, hogy a jövő év elején elkezdhetjük a forgatást. Egy meleg szerelmi történet lesz, ami az 1930-as évek Los Angelesében játszódik” – nyilatkozta a rendező, aki azt is elmondta, hogy korhatáros mozira készülnek. „Joaquin folyamatosan tovább nyomott azzal, hogy »Nem, gyerünk tovább!«. Szóval egy kizárólag felnőtteknek szóló film lesz” – tette hozzá. Az amerikai korhatárbesorolás szerint az NC-17 a legszigorúbb kategóriának számít, amelyre 17 éven aluliak egyáltalán nem válthatnak jegyet. Haynes készülő mozija pedig ebbe a kategóriába esik majd.

Haynes legújabb moziját, a May Decembert a jelenleg is zajló Cannes-i Filmfesztiválon mutatták be. Egy olyan párról szól, akik húsz évvel korábban a bulvársajtó érdeklődése közepette jöttek össze. Kapcsolatuknak azonban újabb próbát kell kiállniuk, mikor megérkezik az életükbe egy fiatal színésznő, aki egy róluk szóló filmre készülve figyeli őket. A romantikus dráma hatalmas sikert aratott a fesztiválon; a főszerepet alakító Julianne Moore és Natalie Portman esetében máris Oscar-esélyről cikkeznek a lapok.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.