Máris botrányt okozott a színésznek állt The Weeknd sorozata

Mikrofilm

A zenész (polgári neve Abel Tesfaye) The Idol nevű HBO-s sorozata nagy várakozások közepette Cannes-ban debütál. Egy leleplező riport szerint azonban a színfalak mögött folyamatos volt a viszály és toxikus a légkör, ráadásul a féltávon beszállt rendező a mondanivalót is átalakította és bizarr szexuális jelenetekkel pakolta tele a műsort. Az HBO viszont mindent elnéz, mert abban reménykedik, ez lehet az új Eufória.

Már javában zajlik a világ talán leghíresebb seregszemléje, a Cannes-i Filmfesztivál, melynek zsűrijéről ebben a cikkünkben írtunk. A nyitófilm a MeToo-botránya után visszatérő Johnny Depp történelmi drámája volt, a színészt Franciaországban álló ováció köszöntötte. A fesztivál szokás szerint tele lesz régóta várt filmekkel és nagyrabecsült alkotókkal: érkezik például Scorsese legújabb eposza, de Godard utolsó, befejezetlen alkotását is műsorra tűzik.

Szintén hatalmas izgalom előzi meg Abel Tesfaye, azaz The Weeknd filmes bemutatkozását: az HBO berkein belül készülő The Idol nevű sorozat egy modernkori szektát vezető önsegítő gururól szól, aki komplikált kapcsolatba keveredik egy felemelkedő fiatal popsztárral. A főszerepben az énekes mellett Johnny Depp lánya, Lily-Rose Depp látható majd, a zenész emellett társalkotóként is részt vett a projektben. The Weeknd jelenleg a Guiness Rekordok Könyve szerint is a világ legnépszerűbb előadója, nem csoda hát, ha sokat várnak filmes próbálkozásától. A hírek szerint azonban hiába aratott hatalmas világsikert előző albumaival, a The Idol elkészítése egyáltalán nem volt egy fáklyásmenet.

„Hogyan vált az HBO következő Eurófiája eltorzult kínzós pornóvá” – szól a Rolling Stone leleplező riportjának címe. Az amerikai magazinnak több mint egy tucat forrás nyilatkozott, akik mind egyetértettek abban: a tabudöntögetőnek induló sorozat munkálatai elképesztő és undorító módon siklottak ki.

Már a bemutató folyamatos tologatása is árulkodó volt: a The Idolt 2021 novemberében megrendelte az HBO, és eredetileg azt tervezték, hogy múlt ősszel mutatják be, a Trónok harca-spinoff Sárkányok háza után megüresedő időpontban. Ki is jött három kedvcsináló előzetes, de premierdátumról továbbra se érkezett hír. „Mondjuk ki, az egész egy szarvihar volt” – nyilatkozta az egyik forrás, aki szerint a produkciót a késések, az újraforgatások és az újraírások is folyamatosan hátráltatták. Múlt áprilisban aztán Amy Seimetz rendező hirtelen otthagyta az egészet, miközben a hatrészesre tervezett sorozatnak még csak a 80 százaléka volt kész. Egy színfalak mögötti pletyka szerint az is felfordulást okozott, hogy The Weeknd alkotóként úgy érezte, a sorozat túlságosan a „női perspektíva” felé hajlik – jelentsen is ez bármit. Egy, a Rolling Stone-nak nyilatkozó stábtag szerint viszont Seimetz bukása kódolva volt: félig kész forgatókönyveket, egy tapasztalat nélküli showrunnert, túl szoros ütemtervet és szinte teljesíthetetlen elvárásokat kapott az HBO-tól – a büdzsé például feleakkora volt, mint a példának állított Eufóriáé. Mindezek ellenére Seimetz munkájával és a korai vágatokkal az HBO és maga The Weeknd is elégedettek voltak, a befejezés előtt mégis lecserélték a rendezőt.

Seimetz távozásával az HBO épp azt a Sam Levinsont bízta meg az irányítással, aki az Eufóriával a csatorna egyik legnagyobb sikerét tette le az asztalra. Levinson szinte teljesen újraszabta a sorozatot, így az abba beleölt 54-75 millió dollár jó része is ment a levesbe. A rendező-producer meghallgatta The Weeknd aggályait, és lejjebb tekerte az addigi mondanivalót, az epizódokat pedig teletömte felzaklató szexuális tartalommal és meztelenkedéssel. Mindez már az Eufóriára is jellemző volt, de a források szerint a Zendaya főszereplésével készülő sorozat elbújhat amellett, ami a The Idolban látható. Ráadásul hiába teljesültek The Weeknd óhajai, hogy a sorozat inkább róla, azaz az ő karakteréről szóljon, továbbra is teljes munkaidős énekes volt, és épp világkörüli turnéra készült. A stábot érthetően frusztráltra, hogy miatta szabják újra a teljes sorozatot, miközben ő alig tud jelen lenni vagy részt venni a munkában.

Míg Seimetz eredetileg azt szerette volna bemutatni, miként esik Lily Rose-Deep popsztárja The Weeknd ragadozójának karjába, és hogyan igyekszik onnan szabadulni, Levinson mindezt átalakította. Egy egyszerű love storyt kreált a két főszereplő kapcsolatából, amit sok stábtag sértőnek érzett. Egyikük így írta le a helyzetet: „A műsor egy nőről szólt, aki szexuálisan rátalál önmagára – mindebből egy olyan sorozat lett, ahol egy férfi abuzálja a nőt, aki még élvezi is ezt.” Szintén sok problémát okozott, hogy a folyamatos változtatások miatt félkész forgatókönyveket kaptak a stábtagok – vagy azt sem. Volt, hogy az aktuális napi forgatási menetrendet már ki sem adták, így a helyszínen kellett improvizálni. Ilyen körülmények között viszont képtelenség volt felkészülni a forgatási napokra. Az egyik stábtag szerint volt, hogy már hazafele tartott, amikor kitalálták, hogy még egy jelenetet fel kellene venni – igaz, azt még meg sem írták.

A legnagyobb változások azután történtek, hogy a produkció áprilisban leállt. Mikor viszont májusban immár Levinson irányításával újrakezdték a munkálatokat, a stáb szinte teljesen kicserélődött. Sok fiatal színészt, aki abban bízott, hogy ez lehet a nagy áttörése, nem hívtak vissza, de az ismertebb nevekre továbbra is számítottak. Levinson új arcok felvételéhez is ragaszkodott: így került képbe a Blackpink nevű K-pop együttes egyik tagja, Jennie; Hank Azaria, vagy épp Dan Levy. Rendszeresek voltak az ellenségeskedések a korábbi stáb és az új tagok között; akadt, aki szerint olyan érzés volt a forgatáson lenni, mint egy gyereknek szülei válása közepette. Levinson viszont nyeregbe érezhette magát, hiszen tudta: az HBO nem rúghatja ki, hiszen ő készíti az Eufória várva várt harmadik évadját is.

A sorozaton dolgozóknak nemcsak az nem tetszett, hogy Levinson teljesen eltérítette az alkotást, de az általa írt pluszjelenetek is sokakat megbotránkoztattak. Az egyikben The Weeknd arcon vágja Depp karakterét, aki erre azt kéri, üsse még, mire előbbinek merevedése támad. Egy másik, bizarr jelenetben az énekes figurája arra kéri a nőt, helyezzen fel a vaginájába egy tojást, amit ha leejt vagy összetör, akkor nem hajlandó megerőszakolni őt. Erre a nő esedezni kezd neki, annyira ragaszkodik a szexuális erőszakhoz. Végül egyik jelenetet sem forgatták le. „Úgy voltam vele: Mi a franc ez? Mit olvasok? Mint egy torture porn” – mondta a forgatókönyvről az egyik forrás.

Az Eufória ugyancsak explicit szexuális jeleneteiről és a benne látható meztelenkedésről vált hírhedté. Ugyan konkrét kritikát senki nem fogalmazott meg, de több, a sorozatban szereplő színésznő is utalt rá korábbi interjúkban, hogy a forgatás kellemetlenül érintette őket. Most viszont úgy néz ki, Levinson elvetette a sulykot. Legalábbis erre utalnak a Rolling Stone-nak beszámoló stábtagok. Mikor a magazin felkereste a The Idolon dolgozó sztárokat, a legtöbben tagadták a vádakat. „Mi az Rolling Stone, feldühítettünk valamivel?” – posztolta válaszul The Weeknd a Twiterre.

Szereplőtársa, Depp Levinsont a legtehetségesebb rendezőnek nevezte, akivel valaha dolgozott. Mint nyilatkozatában állította, úgy érezte, kreatív környezetben dolgozik, ahol nemcsak tiszteletben tartják, de folyamatosan támogatják és kikérik a véleményét.

Botrányok ide vagy oda, az HBO-nak sikerült benyomnia a The Idolt Cannes-ba, ahol olyan sorozatok nyomdokában tarthatják meg a premierjét, mint a Twin Peaks, az Irma Vep vagy A tó tükre. Hogy a tényleges tévés premierre mikor kerül sor, még mindig kérdéses. 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Madarak és angyalok

  • - turcsányi -

Nehéz megmondani, hogy mikor mondtak fel az angyalok. Már akkor, amikor Wim Wenders folytatni merészelte a Berlin felett az eget (Távol és mégis közel, 1993)? Vagy csak 1998-ban lett elegük, amikor meglátták magukat az Angyalok városa című filmben – a Berlin felett az ég e remake-jét Nicolas Cage-dzsel? Az biztos, hogy Los Angelesből eztán szedték a sátorfájukat. De senki nem pótolhatatlan, L. A. pedig különösen nem maradhatott efféle égi szárnyasok nélkül.