John Travolta végre visszatérhetett volna, ehelyett megcsinálta élete legrosszabb filmjét, és most még duzzog is

  • Gera Márton
  • 2018. június 20.

Mikrofilm

A Gotti arra jó példa, amikor a filmesek nem képesek elfogadni, hogy trehány munkát végeztek.

Bár alapvetésnek számít, hogy előzetesek alapján nem érdemes ítélkezni, a Gotti trailere egyáltalán nem volt elrettentő, sőt kifejezetten feszült maffiafilmet vetített előre. Nem véletlenül raktuk fel mi is a hó eleji listánkra, hiszen a filmmel együtt azt is vártuk, hogy John Travolta visszatér régi, mára elfeledett önmagához, és összehoz végre egy jó mozit. Olyat, amilyet talán az 1994-es Ponyvaregény óta egyszer sem sikerült neki.

Most már kijelenthető, nem így lett; a múlt század második felében tevékenykedő gengszterfőnök John Gottiról szóló film ugyanis a múlt héten megérkezett a mozikba szerte a világon, és szinte nem volt olyan kritika, amely ne ledorgálóan írt volna róla. Nem mintha ezek a számok különösebben számítanának, de a Metacriticen 25 százalékon áll a film, és mindössze egyetlen olyan kritikát találni, amely elfogadható színvonalúnak tartja, bár ez is megjegyzi, hogy igazi B kategóriás alkotásról van szó. Ráadásul a Gotti anyagilag is kudarcnak tűnik, az első napokban 1,6 millióan nézték meg, miközben például a szintén a héten bemutatott A hihetetlen család 2 180 milliót hozott a készítőknek ugyanennyi idő alatt.

Ezzel még nem is volna baj, elvégre megannyi pocsék film születik, ami se a kritikusoknak, se a nézőknek nem tetszik. Csakhogy a Gotti készítői a negatív visszhangra úgy válaszoltak, hogy szépen visszaszóltak a kritikusoknak, akik szerintük „trollok a billentyűzet mögött”:

Elsőre persze akár még viccesnek is tűnhet a rövidke videó, ám már az elején elhangzik benne egy nyilvánvaló ferdítés, miszerint a közönségnek tetszett a film. Pedig a gyenge hétvégi nézőszámokból erre lehet a legkevésbé következtetni. Valószínű tehát, hogy a Gotti valódi kudarcként vonul be a filmtörténelembe, bár inkább az az elképzelhetőbb, hogy néhány hét múlva már senki nem fog rá emlékezni. Ez pedig John Travolta számára a legrosszabb: bár a két évvel ezelőtti American Crime Storyban bizonyította, hogy vannak még színészi képességei, ott mégiscsak mellékszereplő volt. Az elkövetkezendő években azonban nem éppen olyan filmekben fog szerepelni, amelyek alkalmat adnak a bizonyításra, az egyetlen igazán érdekes darab a Fred Dursttel készülő Moose, ami leginkább azért érdemes a figyelemre, mert a Limp Bizkit rockbanda frontembere rendezi.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely rendszeresen új tartalommal jelentkezik. Ajánlók, előzetesek, toplisták, és még sok minden más a Mikrofilmen!

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.