Jön az Úriemberek-sorozat, Guy Ritchie is beszáll

  • narancs.hu
  • 2022. november 8.

Mikrofilm

A főszerepben viszont Matthew McConaughey helyett Theo Jamest láthatjuk majd.

Sok víz lefolyt a Temzén Guy Ritchie talán legismertebb filmjei, A Ravasz, az Agy és két füstölgő puskacső és a Blöff óta: az elmúlt években előfordult, hogy nagyon mellélőtt (Arthur király: A kard legendája); az is, hogy épphogy betalált (Az U.N.C.L.E. embere; Aladdin); és előállt pár egészen tisztességes filmmel is, mint az Úriemberek, vagy az Egy igazán dühös ember. Utóbbit még kedvenc tavalyi filmjeink közé is beválasztottuk, előbbi azonban a jelek szerint sokkal nagyobb hatást gyakorolt a popkultúrára: ruhái és öltözetei a mai napig kísértenek, most pedig kiderült, hogy sorozatformában folytatódik tovább.

A 2019-es film egy Matthew McConaughey alakította amerikai bűnözőről, Mickey Pearsonról szólt, aki igyekszik visszavonulni a londoni alvilágtól, ezért megpróbál túladni marihuánabizniszén. Ezzel azonban beindít egy zsarolással, vesztegetéssel és gyilkolással teli spirált. Az Úriemberek tipikus Guy Ritchie-film pörgős és véres történettel, fura fazonokkal és remek párbeszédekkel – a Netflix rá is vetette magát, hogy saját műsort készítsen belőle. A sorozat főhőse a tervek szerint Eddie Halstead lesz, aki egy egész piszkos üzletet örököl apjától, amely ráadásul része a filmbeli Pearson birodalmának. Halsteadet az a Theo James alakítja majd, akit A beavatott-franchise-ból, vagy A Fehér Lótuszból ismerhetünk. Arról azonban egyelőre nincs hír, maga McConaughey felbukkan-e majd a showban.

A sorozat címe a filmhez hasonlóan Úriemberek lesz, maga Ritchie pedig nemcsak producerként tér majd vissza, de részt vesz az első epizód megírásában, illetve ő rendezi az első két részt is. Premieridőpontról egyelőre nincs hír.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.