Jön az Úriemberek-sorozat, Guy Ritchie is beszáll

  • narancs.hu
  • 2022. november 8.

Mikrofilm

A főszerepben viszont Matthew McConaughey helyett Theo Jamest láthatjuk majd.

Sok víz lefolyt a Temzén Guy Ritchie talán legismertebb filmjei, A Ravasz, az Agy és két füstölgő puskacső és a Blöff óta: az elmúlt években előfordult, hogy nagyon mellélőtt (Arthur király: A kard legendája); az is, hogy épphogy betalált (Az U.N.C.L.E. embere; Aladdin); és előállt pár egészen tisztességes filmmel is, mint az Úriemberek, vagy az Egy igazán dühös ember. Utóbbit még kedvenc tavalyi filmjeink közé is beválasztottuk, előbbi azonban a jelek szerint sokkal nagyobb hatást gyakorolt a popkultúrára: ruhái és öltözetei a mai napig kísértenek, most pedig kiderült, hogy sorozatformában folytatódik tovább.

A 2019-es film egy Matthew McConaughey alakította amerikai bűnözőről, Mickey Pearsonról szólt, aki igyekszik visszavonulni a londoni alvilágtól, ezért megpróbál túladni marihuánabizniszén. Ezzel azonban beindít egy zsarolással, vesztegetéssel és gyilkolással teli spirált. Az Úriemberek tipikus Guy Ritchie-film pörgős és véres történettel, fura fazonokkal és remek párbeszédekkel – a Netflix rá is vetette magát, hogy saját műsort készítsen belőle. A sorozat főhőse a tervek szerint Eddie Halstead lesz, aki egy egész piszkos üzletet örököl apjától, amely ráadásul része a filmbeli Pearson birodalmának. Halsteadet az a Theo James alakítja majd, akit A beavatott-franchise-ból, vagy A Fehér Lótuszból ismerhetünk. Arról azonban egyelőre nincs hír, maga McConaughey felbukkan-e majd a showban.

A sorozat címe a filmhez hasonlóan Úriemberek lesz, maga Ritchie pedig nemcsak producerként tér majd vissza, de részt vesz az első epizód megírásában, illetve ő rendezi az első két részt is. Premieridőpontról egyelőre nincs hír.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.