Különdíjat nyert a Holnap meghalok Varsóban

  • narancs.hu
  • 2024. október 20.

Mikrofilm

Misztikus magyar horrorfilm, állami támogatás nélkül készült.

Különdíjat nyert a 40. Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a Holnap meghalok című misztikus horrorfilm.

A forgalmazó, a Vertigo Média közleménye szerint az alkotás az első és második játékfilmek versenyében indult. Az A kategóriás fesztiválon ez volt az egyetlen magyar jártékfilm. Rendezője és forgatókönyvírója Cibulya Nikol, aki – mint a Telex írja – idén elnyerte már a magyar filmkritikusok díját Mária Terézia szül című rövidfilmjével. 

A Holnap meghalok egy várandós nőről szól, aki úgy érzi, hogy másnap meg fog halni. Szerepel benne Kurta Niké, Meyer Lili, Kerekes Márton, Baki Dániel, Makranczi Zalán, Wrochna Fanni és Hárshegyi Ilma. November 7-étől látható a mozikban.

A forgalmazó kiemeli, ez a film sem kapott közvetlen állami támogatást. 

Nem újdonság, hogy nemzetközi fesztiválokon ilyen magyar filmek nyernek díjakat, ez történt Buda Flóra Anna 27, Reisz Gábor Magyarázat mindenre és Szimler Bálint Fekete pont című munkájával. 

A címlapkép forrása a Vertigo Média Facebook-oldala, Hárshegyi Elek felvétele

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.