Tévésorozat

Luna Nera

Mikrofilm

Sorozatunk a misztikus-történelmi sorozatok aktuális trendjeit követi: erős és valóban szép képekben, meztelenségben, vérben és rejtélyekben dúskáló természetfölötti meskete, anakronisztikusan modern háttérzenével. Valahol a 17. században járunk: a szereplőkből és tájakból csak úgy sugárzik a középkori itáliai hangulat, aki ezt szereti, annak már megéri nézni. Serra falucskájában boszorkányoktól rettegnek, természetesen a bábát és az unokáját kezdik vádolni és üldözni. Megalakul egy még a boszorkányokénál is ijesztőbb, busójáró-kinézetű tagokat tömörítő szekta, a benandanték, akik céljukként a boszorkányok elpusztítását tűzik ki, ehhez pedig ők maguk sem restellnek némi boszorkánysághoz fordulni. A szekta vezérének orvostanhallgató fia azonban nem hisz a mesékben, mint a tudomány képviselője kiáll a megvádolt lány mellett, sőt bele is szeret, aztán persze szembesül azzal, hogy mégiscsak van itt valami turpisság. Az erdőben ugyanis egy nőegyletszerű boszorkánykör működik, valamiféle mágikus dac- és védegylet, nyakon öntve gendertematikával: középkori nők, akiket kivet a társadalom, mert túl okosak, s a férfiak nem akarják, hogy nőknél legyen a hatalom.

A sorozat megpróbál nem pozitív és negatív szerepekben gondolkodni, hanem felvillantani egy-egy fordulópontot, amikor a hősök épp oldalt váltanak, de hiába, mert úgy tűnik, ezek az oldalak még mindig csak a fekete-fehér skálát mutatják. Pedig ez azért is lehetne érdekes, mert az észak-olaszországi benandantéknek vannak történelmi nyomai, nem egyet közülük épp boszorkányságért fogtak le.

Elérhető a Netflixen

 

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”