Megvan Tarantino utolsó filmjének címe

  • narancs.hu
  • 2023. március 16.

Mikrofilm

A filmkritikus az 1970-es években játszódó dráma lesz.

Quentin Tarantino már évekkel ezelőttbejelentette: a tizedik játékfilmje után visszavonul. Eddig kilencet rendezett (ezeket ebben a cikkünkben rangsoroltuk), a rajongók izgatottan várják tehát, mi lesz a Ponyvaregény rendezőjének hattyúdala. Ezzel kapcsolatban maga Tarantino is rengeteg – sokszor egymásnak ellentmondó – utalást tett már: egy alkalommal azt ígérte, hagyományos mozi helyett valami látványos végszót tervez; de volt már szó 18-as karikás Star Trekről, a Kill Bill harmadik felvonásáról és horrorról is, az azonban eddig még kimaradt a filmográfiájából.

A most kiszivárgott pletykák azonban egészen más filmről szólnak: ezek szerint Tarantino írt egy új forgatókönyvet The Movie Critic (A filmkritikus) címmel, amit még idén meg is rendezne. A forrás azt is megosztotta, hogy a projekt egy női főszereplőre fókuszál majd, és az 1970-es éves Los Angelesében játszódik. Azt egyelőre nem tudni, a címbeli kritikus milyen szerepet játszik majd a sztoriban, de a figurát a The New Yorker legendás újságírója, Pauline Kael ihlette. Őt Warren Beatty javaslatára a 70-es években felbérelte a Paramount stúdió egyfajta konzultánsként, így nagyon is valós szerepet játszott az akkori filmipari forradalomban.

Ha igazak a hírek, A filmkritikus nem egyszerűen egy Hollywoodot bemutató film lesz, de egyfajta kommentár is a filmművészetről. Ez egyébként sem áll távol Tarantinótól: elég csak legutóbbi filmjére, a Volt egyszer egy… Hollywoodra gondolnunk. Egy népszerű értelmezés szerint végső soron a Django elszabadul című westernje is arról szól, hogyan viszonyul egymáshoz az alkotó, az alkotás, a néző és a stúdió. Manapság a rendező főleg interjúkban és írásaiban fejti ki gondolatait a témáról: Cinema Spaculation címmel rendhagyó filmtörténeti könyvet írt, ennek sajtókörútján pedig kifejtette, már abban sem biztos, mi számít mozinak manapság. „Valami, ami elérhető a Netflixen? Vagy valami ami fent van Amazonon és az emberek a kanapéről nézhetik?” – elmélkedett.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

A belülről bomlasztók

Fideszes alkalmazottak sopánkodnak, hogy ejnye, ejnye, nem vigyáz a Tisza Párt a szimpatizánsai adataira! A mostani adatszivárgási botrányt alaposan felhabosítva tálalja a kormánypárti közeg, a Tisza cáfol, hogy valóban kerültek ki valós adatok, de azokat más módon is beszerezhették fideszes körök.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.