Megvan Tarantino utolsó filmjének címe

  • narancs.hu
  • 2023. március 16.

Mikrofilm

A filmkritikus az 1970-es években játszódó dráma lesz.

Quentin Tarantino már évekkel ezelőttbejelentette: a tizedik játékfilmje után visszavonul. Eddig kilencet rendezett (ezeket ebben a cikkünkben rangsoroltuk), a rajongók izgatottan várják tehát, mi lesz a Ponyvaregény rendezőjének hattyúdala. Ezzel kapcsolatban maga Tarantino is rengeteg – sokszor egymásnak ellentmondó – utalást tett már: egy alkalommal azt ígérte, hagyományos mozi helyett valami látványos végszót tervez; de volt már szó 18-as karikás Star Trekről, a Kill Bill harmadik felvonásáról és horrorról is, az azonban eddig még kimaradt a filmográfiájából.

A most kiszivárgott pletykák azonban egészen más filmről szólnak: ezek szerint Tarantino írt egy új forgatókönyvet The Movie Critic (A filmkritikus) címmel, amit még idén meg is rendezne. A forrás azt is megosztotta, hogy a projekt egy női főszereplőre fókuszál majd, és az 1970-es éves Los Angelesében játszódik. Azt egyelőre nem tudni, a címbeli kritikus milyen szerepet játszik majd a sztoriban, de a figurát a The New Yorker legendás újságírója, Pauline Kael ihlette. Őt Warren Beatty javaslatára a 70-es években felbérelte a Paramount stúdió egyfajta konzultánsként, így nagyon is valós szerepet játszott az akkori filmipari forradalomban.

Ha igazak a hírek, A filmkritikus nem egyszerűen egy Hollywoodot bemutató film lesz, de egyfajta kommentár is a filmművészetről. Ez egyébként sem áll távol Tarantinótól: elég csak legutóbbi filmjére, a Volt egyszer egy… Hollywoodra gondolnunk. Egy népszerű értelmezés szerint végső soron a Django elszabadul című westernje is arról szól, hogyan viszonyul egymáshoz az alkotó, az alkotás, a néző és a stúdió. Manapság a rendező főleg interjúkban és írásaiban fejti ki gondolatait a témáról: Cinema Spaculation címmel rendhagyó filmtörténeti könyvet írt, ennek sajtókörútján pedig kifejtette, már abban sem biztos, mi számít mozinak manapság. „Valami, ami elérhető a Netflixen? Vagy valami ami fent van Amazonon és az emberek a kanapéről nézhetik?” – elmélkedett.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.