Megvan Tarantino utolsó filmjének címe

  • narancs.hu
  • 2023. március 16.

Mikrofilm

A filmkritikus az 1970-es években játszódó dráma lesz.

Quentin Tarantino már évekkel ezelőttbejelentette: a tizedik játékfilmje után visszavonul. Eddig kilencet rendezett (ezeket ebben a cikkünkben rangsoroltuk), a rajongók izgatottan várják tehát, mi lesz a Ponyvaregény rendezőjének hattyúdala. Ezzel kapcsolatban maga Tarantino is rengeteg – sokszor egymásnak ellentmondó – utalást tett már: egy alkalommal azt ígérte, hagyományos mozi helyett valami látványos végszót tervez; de volt már szó 18-as karikás Star Trekről, a Kill Bill harmadik felvonásáról és horrorról is, az azonban eddig még kimaradt a filmográfiájából.

A most kiszivárgott pletykák azonban egészen más filmről szólnak: ezek szerint Tarantino írt egy új forgatókönyvet The Movie Critic (A filmkritikus) címmel, amit még idén meg is rendezne. A forrás azt is megosztotta, hogy a projekt egy női főszereplőre fókuszál majd, és az 1970-es éves Los Angelesében játszódik. Azt egyelőre nem tudni, a címbeli kritikus milyen szerepet játszik majd a sztoriban, de a figurát a The New Yorker legendás újságírója, Pauline Kael ihlette. Őt Warren Beatty javaslatára a 70-es években felbérelte a Paramount stúdió egyfajta konzultánsként, így nagyon is valós szerepet játszott az akkori filmipari forradalomban.

Ha igazak a hírek, A filmkritikus nem egyszerűen egy Hollywoodot bemutató film lesz, de egyfajta kommentár is a filmművészetről. Ez egyébként sem áll távol Tarantinótól: elég csak legutóbbi filmjére, a Volt egyszer egy… Hollywoodra gondolnunk. Egy népszerű értelmezés szerint végső soron a Django elszabadul című westernje is arról szól, hogyan viszonyul egymáshoz az alkotó, az alkotás, a néző és a stúdió. Manapság a rendező főleg interjúkban és írásaiban fejti ki gondolatait a témáról: Cinema Spaculation címmel rendhagyó filmtörténeti könyvet írt, ennek sajtókörútján pedig kifejtette, már abban sem biztos, mi számít mozinak manapság. „Valami, ami elérhető a Netflixen? Vagy valami ami fent van Amazonon és az emberek a kanapéről nézhetik?” – elmélkedett.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.