Megvan Tarantino utolsó filmjének címe

  • narancs.hu
  • 2023. március 16.

Mikrofilm

A filmkritikus az 1970-es években játszódó dráma lesz.

Quentin Tarantino már évekkel ezelőttbejelentette: a tizedik játékfilmje után visszavonul. Eddig kilencet rendezett (ezeket ebben a cikkünkben rangsoroltuk), a rajongók izgatottan várják tehát, mi lesz a Ponyvaregény rendezőjének hattyúdala. Ezzel kapcsolatban maga Tarantino is rengeteg – sokszor egymásnak ellentmondó – utalást tett már: egy alkalommal azt ígérte, hagyományos mozi helyett valami látványos végszót tervez; de volt már szó 18-as karikás Star Trekről, a Kill Bill harmadik felvonásáról és horrorról is, az azonban eddig még kimaradt a filmográfiájából.

A most kiszivárgott pletykák azonban egészen más filmről szólnak: ezek szerint Tarantino írt egy új forgatókönyvet The Movie Critic (A filmkritikus) címmel, amit még idén meg is rendezne. A forrás azt is megosztotta, hogy a projekt egy női főszereplőre fókuszál majd, és az 1970-es éves Los Angelesében játszódik. Azt egyelőre nem tudni, a címbeli kritikus milyen szerepet játszik majd a sztoriban, de a figurát a The New Yorker legendás újságírója, Pauline Kael ihlette. Őt Warren Beatty javaslatára a 70-es években felbérelte a Paramount stúdió egyfajta konzultánsként, így nagyon is valós szerepet játszott az akkori filmipari forradalomban.

Ha igazak a hírek, A filmkritikus nem egyszerűen egy Hollywoodot bemutató film lesz, de egyfajta kommentár is a filmművészetről. Ez egyébként sem áll távol Tarantinótól: elég csak legutóbbi filmjére, a Volt egyszer egy… Hollywoodra gondolnunk. Egy népszerű értelmezés szerint végső soron a Django elszabadul című westernje is arról szól, hogyan viszonyul egymáshoz az alkotó, az alkotás, a néző és a stúdió. Manapság a rendező főleg interjúkban és írásaiban fejti ki gondolatait a témáról: Cinema Spaculation címmel rendhagyó filmtörténeti könyvet írt, ennek sajtókörútján pedig kifejtette, már abban sem biztos, mi számít mozinak manapság. „Valami, ami elérhető a Netflixen? Vagy valami ami fent van Amazonon és az emberek a kanapéről nézhetik?” – elmélkedett.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.