Torrentmozi

Őrülettel fenyeget

Mona Fastvold: The World to Come

Mikrofilm

A szerelmes nem tudja megírni saját szerelmi regényét, elbeszélni saját szerelmének történetét, írta némiképp ironikusan a szerelemnek egész könyvet szentelő filozófus, Roland Barthes.

A jelentéktelen események regénye sekélyes, bonyolult érzéseink naplója pedig dagályosan irodalmias lesz, ráadásul egyetlen ember érthetné csak, a Másik. Ezt a romantikus gondolatot illusztrálja a stílusos háztáji kamarathrillerével (The Sleepwalkers) 2014-ben debütáló norvég rendezőnő, Mona Fastvold friss kosztümös-leszbikus szerelmi drámája.

New York állam félreeső hegyei között járunk, 1856-ban, a kislányát torokgyíkban elvesztő pár, Dyer (a motyogó Casey Affleck) és Abigail (a félszeg Katherine Waterston) szinte teljes izolációban próbál megküzdeni az állataikat tizedelő természeti elemekkel és precíz, de egyenlőtlen munkamegosztásra – a férjnél a kasszakulcs – és vágyaik totális elnyomására épülő házasságuk sötéten ásító ürességével. Kábé ugyanígy van ezzel a közeli farmra költöző házaspár is, csak ott a férj (a zavart Christopher Abbott) lobbanékonyabb, a nő dögösebb (a vörös Vanessa Kirby). Az öntudatosabb, még erőszakos férje mellett is szabadabbnak tűnő nő, Tallie hamar Abigail elfojtott érzéseinek projekciós felületévé válik, a délutáni közös csirkekopasztásokból előbb szövetség, aztán titkos viszony lesz, s persze tragikus vég.

 

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Miért nem akar tűzszünetet Orbán Ukrajnában?

A miniszterelnök megtorpedózta az Ukrajnával kapcsolatos uniós nyilatkozatot, magyarázata enyhén szólva zavaros és ellentmondásos. Ha pénteken Alaszkában Trump fejében a szilvakompót éppen olyan irányba billenne, amely a szilárd európai állásponthoz közeli, akkor egyre komolyabban tétetik fel a kérdés: valójában ki akarja a háború folytatását?