A jelentéktelen események regénye sekélyes, bonyolult érzéseink naplója pedig dagályosan irodalmias lesz, ráadásul egyetlen ember érthetné csak, a Másik. Ezt a romantikus gondolatot illusztrálja a stílusos háztáji kamarathrillerével (The Sleepwalkers) 2014-ben debütáló norvég rendezőnő, Mona Fastvold friss kosztümös-leszbikus szerelmi drámája.
New York állam félreeső hegyei között járunk, 1856-ban, a kislányát torokgyíkban elvesztő pár, Dyer (a motyogó Casey Affleck) és Abigail (a félszeg Katherine Waterston) szinte teljes izolációban próbál megküzdeni az állataikat tizedelő természeti elemekkel és precíz, de egyenlőtlen munkamegosztásra – a férjnél a kasszakulcs – és vágyaik totális elnyomására épülő házasságuk sötéten ásító ürességével. Kábé ugyanígy van ezzel a közeli farmra költöző házaspár is, csak ott a férj (a zavart Christopher Abbott) lobbanékonyabb, a nő dögösebb (a vörös Vanessa Kirby). Az öntudatosabb, még erőszakos férje mellett is szabadabbnak tűnő nő, Tallie hamar Abigail elfojtott érzéseinek projekciós felületévé válik, a délutáni közös csirkekopasztásokból előbb szövetség, aztán titkos viszony lesz, s persze tragikus vég.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!