Szuperhősszünet: kevesebb Marvel-mozi érkezik a jövőben

  • narancs.hu
  • 2024. május 13.

Mikrofilm

Már a Disney is úgy látja, hogy képregényfilm-túltengésben szenved a közönség.

„Szuperhős-fáradtság” – a múlt év egyik leggyakrabban emlegetett kifejezése volt ez Hollywood-szerte, és nem is véletlenül. A képregényfilmek reneszánsza nagyjából a 2002-es Pókember, azaz több mint húsz éve tart. Az igazi nagyüzem azonban a Marvel Filmes Univerzum beindulásától, azaz a 2008-as Vasembertől kezdődött. Nemcsak arról van szó, hogy a közönség egyszerűen beleunt a mindent leuraló maszkos és köpenyes igazságosztókba, hanem a nagyvászon mellett a szuperhősök már a tévét is megszállták, ráadásul egyre több silány és unalmas mozi készült. A Marvelek a képregénystúdió legnagyobb bukását szállította tavaly; másik dobásuk, a Hangya és a Darázs: Kvantumánia ugyancsak bukdácsolt, sőt, elveszítették főgonoszukat is. Azzal pedig, hogy elmaradtak az eredmények, lassan egyre több problémára derült fény a stúdiónál. A Marvel mozibirodalom repedezését ebben a cikkünkben mutattuk be.

Hogy a baj nem csekély, az is jelzi, hogy immár a Marvelt birtokló Disney régi-új fejese is bevallotta: túltolták a szuperhősmozikat. „Keményen dolgozunk a stúdióval, hogy csökkentsük a kibocsátásunkat és inkább a minőségre koncentráljunk – különösen a Marvel esetében” – fogalmazott. Mint elmondta, az egyre nagyobb számú film és sorozat miatt a szuperhősfilmek elveszítették a fókuszt és a közönség figyelmét. Bob Iger terve szerint épp ezért kicsit visszafogják a gyeplőt: évi két sorozat és kettő, maximum három film érkezhet a jövőben. Azért mindenkit megnyugtatott: jövőre még akad néhány jó filmjük, majd fejest ugorhatunk az újabb Bosszúállókba is, melyek rendszerint a sorozat – sőt, a világ – legjövedelmezőbb darabjai közé tartoznak. Továbbra is magabiztosnak és elégedettnek érzi magát, hiszen nemcsak tehetséges emberek dolgoznak a stúdiónál, de a képregények még mindig hatalmas aranybányát jelentenek.

Mindez jól hangzik ugyan, és valószínűleg alkalmasak arra, hogy megnyugtassák a befektetőket – hiszen épp ez volt Iger szavainak célja –, de kérdés, mennyi válik valóra belőlük. Bár a stúdióvezér arról beszélt, hogy az évi két sorozat és két-három film azt jelenti, hogy gyakorlatilag felére csökkentik az eddigi termelésüket, ez számszerűleg nem igaz: 2022-ben és tavaly is három film és ugyanennyi sorozat készült (ahogy 2021 kivételével szinte minden évben). Azaz nézőként alig fog feltűnni, hogy kevesebb szuperhős szaladgál körülöttünk. Sőt: jelen állás szerint jövőre négy Marvel-mozi (Amerika Kapitány: Szép új világ; Thunderbolts; The Fantastic Four; Penge) és két sorozat (Vasszív; Daredevil: Born Again) van betervezve; nem beszélve a további tervekről, köztük arról, hogy hosszú-hosszú egyezkedést követően végre az X-Menek is csatlakozhatnak a Marvel mozibirodalomhoz. Így inkább abban reménykedhetünk, hogy végre tényleg elkezdenek a minőségre koncentrálni. Ha azonban ismét ömleni kezdenek a dollárszázmilliárdok, ne legyenek kétségeink, a Disney ismét rá fog lépni a gázra.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.