Tévétorrent

Tabula rasa

Mikrofilm

Annemie fényes karrier előtt álló balett-táncos volt, ám egy autóbaleset következtében retrográd amnéziája lett. Míg a baleset előttről mindenre emlékszik, az utána szerzett emlékei szabálytalan időközönként, általában nagyobb stressz hatására törlődnek. Ez egyrészt szerencse, mert így nem emlékezhet arra, hogy a röpke tíz rész alatt az összes horrorfilmes klisé áldozatául esik. Mintha a készítők nem tudtak volna választani: öreg házban kísértő szellemek? Kedvesnek tűnő, majd ördögi rémmé váló gyerek? A ház körüli erdőből kémkedő sorozatgyilkos? A főszereplő saját őrülete? Hihetetlen, de mindegyik szálat elindítja a sorozat, megspékelve azzal a drámával, hogy miként próbál együtt élni Annemie családja – férje, kislánya, az Alzheimerben szenvedő apját gondozó anyja – azzal a ténnyel, hogy a nő nem tud új információkat befogadni.

Ebbe az új benyomásokat mindig újrateremtő, ijesztő töredezettségben és nemtudásban próbál Annemie fogódzókat keresni, miközben elmegyógyintézetbe zárják, és egy nyomozás gyanúsítottjaként egy eltűnt férfi élete múlik azon, hogy vissza tud-e emlékezni bármire is. A narráció oda-vissza ugrál a jelen és a múlt eseményei között: amivel nincs is baj, ahogy a szereplőkkel és a látványvilággal sem. Lehet szorongani, lehet élvezni a színészi játékot, az egyébként jól megírt bizarr figurák működését. De a sok elindított szál a semmibe vezet: mert hiába a rengeteg, egyenként jól kidolgozott horror-elem, jó lett volna kicsit szigorúbban válogatni, hogy néhányat mi is elfelejthessünk.

Magyar felirat: Mr. Bishop – carramba008

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.