Tévétorrent

Tabula rasa

Mikrofilm

Annemie fényes karrier előtt álló balett-táncos volt, ám egy autóbaleset következtében retrográd amnéziája lett. Míg a baleset előttről mindenre emlékszik, az utána szerzett emlékei szabálytalan időközönként, általában nagyobb stressz hatására törlődnek. Ez egyrészt szerencse, mert így nem emlékezhet arra, hogy a röpke tíz rész alatt az összes horrorfilmes klisé áldozatául esik. Mintha a készítők nem tudtak volna választani: öreg házban kísértő szellemek? Kedvesnek tűnő, majd ördögi rémmé váló gyerek? A ház körüli erdőből kémkedő sorozatgyilkos? A főszereplő saját őrülete? Hihetetlen, de mindegyik szálat elindítja a sorozat, megspékelve azzal a drámával, hogy miként próbál együtt élni Annemie családja – férje, kislánya, az Alzheimerben szenvedő apját gondozó anyja – azzal a ténnyel, hogy a nő nem tud új információkat befogadni.

Ebbe az új benyomásokat mindig újrateremtő, ijesztő töredezettségben és nemtudásban próbál Annemie fogódzókat keresni, miközben elmegyógyintézetbe zárják, és egy nyomozás gyanúsítottjaként egy eltűnt férfi élete múlik azon, hogy vissza tud-e emlékezni bármire is. A narráció oda-vissza ugrál a jelen és a múlt eseményei között: amivel nincs is baj, ahogy a szereplőkkel és a látványvilággal sem. Lehet szorongani, lehet élvezni a színészi játékot, az egyébként jól megírt bizarr figurák működését. De a sok elindított szál a semmibe vezet: mert hiába a rengeteg, egyenként jól kidolgozott horror-elem, jó lett volna kicsit szigorúbban válogatni, hogy néhányat mi is elfelejthessünk.

Magyar felirat: Mr. Bishop – carramba008

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.