Tévésorozat

The Rain

Mikrofilm

Dánia börtön: most nem shakespeare-i, hanem konkrét értelemben. Hirtelen és rejtélyes okból ugyanis halálos eső kezd zuhogni, amelynek egyetlen cseppje is perceken belül öl és fertőz. Az ország lezárva, a bent rekedtek pedig egymással küzdenek az élelemért, menekülnek az eső és a fertőzöttek elől – ahogy azt már megszokhattuk. A mű annyiban próbál valami újat mutatni – nem nagy sikerrel –, hogy két tiné­dzsert állít a középpontba, akik a vírus első hat évét a katasztrófa mögött álló cég egy hermetikusan zárt bunkerében töltik. Az igazi feszültség ebből az elzártságból, az információnélküliségből és a magyarázatok teljes hiányából adódik. Egyikük ráadásul a megoldás kulcsa lehet, bár ezt inkább csak a történet sulykolja, mert a színészi játék és a figura szerethetősége sajnos nem indokolja, hogy izguljunk is érte. A sokévnyi elzártságban megélt cseperedés érdekes pszichológiai folyamat ugyan, az első pár rész után mégis veszni hagyják: miután a testvérek élelme elfogy, és persze fel is nőnek, kimennek a vad világba, ahol ártatlan lélekkel próbálnak emberként viselkedni, csatlakoznak egy túlélőcsoporthoz, és egy világvégi roadmovie-ban igyekeznek velük együtt megtalálni a megoldást. Részenként végighaladunk a kis csoport tagjainak előtörténetén, ez a technika pedig hol ad, hol elvesz. Az etűdök nagyon hullámzóak, van ahol igazán erős, máshol igazán közhelyes megoldásokat látunk.
A Netflix dán próbálkozása azért mégis egy erős koncepcióval és atmoszférateremtéssel, igényes képi világgal dolgozik. Kár, hogy mindezt már tucatszor láttuk.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

A falu bolondjai

Hadházy Ákos második videón is dokumentált parlamenti találkozása Orbán Viktorral pontosan úgy sikerült, mint az előző, mintha az a több mint két esztendő el sem illant volna, mintha még mindig 2023 júniusa lenne.

A mártír

„Ki ölte meg Charlie Kirköt?” – ezt énekelhetné valamelyik NER-kompatibilis polbeat együttes, ha volnának olyanok.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

A műfaj legnagyobbjaival

Tegye fel a kezét, akinek Bayreuth hallatán először nem Wagner jut eszébe. Nem csoda, hiszen 1876, Wagner Festspielhausának, a kizárólag Wagner-operák előadására épített operaháznak a megnyitása óta a két név elválaszthatatlanul összefonódott. De a városnak van egy másik elsőrangú fesztiválja is.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.