Tévésorozat - Tigrisvilág

Mégis milyen ember az, aki tigriseket, oroszlánokat nevelget a hátsó kertjében?

  • Szabó Ádám
  • 2020. május 10.

Mikrofilm

Ha csodabogár redneckekre gondol, akik YouTube-videókon puszilkodnak nagymacskákkal, jó helyen kapiskál.

Több tigris él fogságban az Egyesült Állomokban, mint szabadon a világ többi részén. Sok közülük különböző vidéki, sufnituning magánállatkertekben, ahol több ezer egzotikus vadállatot tartanak fogva kérdéses céllal és körülmények között.

Mégis milyen ember az, aki tigriseket, oroszlánokat nevelget a hátsó kertjében? Ha csodabogár redneckekre gondol, akik YouTube-videókon puszilkodnak nagymacskákkal, jó helyen kapiskál – a Tigrisvilág főszereplője nemhogy túltesz rajtuk, de már-már két lábon járó paródiának számít: Joe Exotic (!) Bundesliga-frizurás, kitetovált, piercinges, meleg fegyverőrült és állatbolond, aki Amerika egyik legnagyobb tigrisparkját vezeti.

Tigrisvilág

Tigrisvilág

Fotó: Netflix

 

Mintha ez nem lenne elég egy beteg valóságshow-hoz – több ilyen alacsony költségvetésű, főleg online műsor készült róla, a dokusorozat egyik sokszor idézett megszólalója épp ezek producere –, Joe elindul először az elnök-, majd a kormányzóválasztáson, közben hatalmas botrányokba és pénzügyi svindlikbe bonyolódik.

Mindezt azért, mert egy önjelölt, szintén macskaőrült állatvédő, Carol Baskin keresztes hadjáratot indított ellene és az összes olyan park ellen, amely tigrisek tenyésztéséből és simogattatásából él. Mint a sorozatból kiderül, Carol múltja sem makulátlan: vagyonát, amelyből saját parkját fenntartja (az egyébként alig különbözik azoktól, akiket támad), milliomos férjétől örökölte, akinek egyszer csak nyoma veszett – pont miután kijelentette, hogy elválik Caroltól.

A Tigrisvilág a Netflix bomba­erős true crime dokumentumfelhozatalának egyik legszórakoztatóbb tagja.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.