Újabb Miami Vice-remake érkezik

  • narancs.hu
  • 2025. április 30.

Mikrofilm

Ezúttal a Top Gun: Maverick rendezőjétől.

Kevés sorozat bírt a 80-as években akkora kulturális hatással, mint az 1984-89 között futó Miami Vice: Don Johnson és Philip Michael Thompson igazi divatikonokká váltak, Miami South Beach nevű része pedig igazi turisztikai paradicsommá. Nélküle a GTA: Vice City is egészen másképp nézett volna ki; zenéi, gyors vágásai és színei pedig a mai napig tetten érhetőek a filmeken és sorozatokon.

Ennek ellenére egészen 2006-ig kellett várni rá, hogy a 2000-es évek tévéadaptációs hullámát meglovagolva ebből is film készüljön: hiába játszotta azonban a főszerepet Colin Farrell és Jamie Foxx, a 135 milliós büdzsét is csak világszinten tudta visszahozni Michael Mann mozija – azaz csúfosan megbukott. Az évek során mégis kultikussá nemesedett: egyedi látványvilága és stílusa, amely lassan kúszik a bőr alá, szépen megtalálta a közönségét. Talán ennek is köszönhető, hogy ismét felmerülhetett egy remake ötlete. Igaz, ezúttal egy olyan rendezőre bízzák majd a projektet, aki Mannhez hasonlóan tapasztaltnak számít az akciófilmek terén – csak épp kevésbé számít szerzői filmesnek, így valószínűleg többeknek lesz majd befogadható.

Ez a rendező nem más, mint Joseph Kosinski, aki olyanokkal szerzett nevet magának, mint a Tron: Örökség vagy A feledés, ám valószínűleg az idők végezetéig úgy emlegetik majd, mint a Top Gun: Maverick direktora. A Tom Cruise-féle elképesztően sikeres filmmel egy évben mutatták be a Netflixen A pók feje című thrillerét, mely jóval szerényebb kritikákat kapott. Idén júniusban azonban máris érkezik tőle a nyár egyik legjobban várt filmje, az F1. A Brad Pitt főszereplésével készült sportmozi 300 millió dolláros büdzséjével minden idők egyik legdrágábbjának számít. Kosinski azonban a Miami Vice-szal már azelőtt bebiztosította a következő projektjét, hogy kiderülhetne, megért-e a mozi ekkora kockázatot.

Az új Miami Vice forgatókönyvét Dan Gilroy írja majd, aki a Vasököltől A Bourne-hagyatékon át a Kong: Koponya-szigetig számos blockbustert jegyez íróként, de az elmúlt években rendezőként is sikerrel mutatkozott be, ő áll az Éjjeli féreg, A jogdoktor és a Bársony körfűrész mögött is.

A legfontosabb személyeket, a két főszereplőt azonban még homály fedi. A találgatások persze máris elindultak: valaki Glen Powellre, más Robert Pattinsonra és Michael B. Jordan-re szavaz, de felmerült már Aaron-Taylor Johnson és Donald Glover neve is.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.