Vasember most már a rivális képregénygyár szekerét tolja
sweet-tooth-announce-4x5-1_top_story_lead.jpg
Sweet Tooth

Vasember most már a rivális képregénygyár szekerét tolja

Mikrofilm

Szuperhősök helyett inkább egy szarvasfiúra koncentrál majd.

A 2008-as Vasemberrel megnyitotta minden idők legjövedelmezőbb mozisorozatát, a Marvel Mozi-univerzumot, majd a csúcson szállt ki: a tavalyi Bosszúállók: Végjátéknál több pénzt soha egyetlen film sem fialt, Robert Downey Jr. pedig ezzel el is köszönt a vasgúnyától. Egyelőre azonban úgy tűnik, a színész még keresi a helyét: a poszt-Marvel korszak utáni első filmjében állatokkal beszélő orvost alakított, a Dolittle azonban csúnyán megbukott.

Talán ezért döntött úgy, hogy ismét a képregények felé fordul – ezúttal azonban nem színészi, hanem produceri minőségben; ráadásul nem is a Marvelhez, hanem legfőbb riválisához, a DC-hez. Team Downey nevű stúdiójával ugyanis filmet készít a kiadó főképp felnőtteket célzó istállójának, a Vertigonak az egyik képregényéből. A 2009-2013 között futó Sweet Tooth népszerűsége ugyan nem éri el a szuperhős-kötetekét, de így is nagy sikert aratott. Középpontjában egy Gus nevű fiú áll, aki leginkább egy szarvashoz hasonlít, és a poszt-apokaliptikus világban apjával él egy erdőben.

Downey Jr. már korábban nekifutott a képregény adaptácijának a Hulu segítségével, az azonban nem jött össze – most úgy néz ki, a Netflixre érkezhet 8 egyórás epizód belőle. A főszerepet Christian Convery alakítja majd, a produkció legismertebb nevei Will Forte (Nebraska) és James Brolin (Traffic) lesznek. Arról egyelőre nem szól a fáma, a Sweet Tooth eredeti alkotóját, Jeff Lamire-t is bevonják-e a dologba.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.