Film

Venom

Mikrofilm

A Marvel Venom-mitológiája többféle történet elmesélésére kínál narratív muníciót. Már a képregényekben is többszörös metamorfózison esett át a figura, fürgén váltogatva elhelyezkedését a hős-gonosz koordináta-rendszerben. Eleinte csak nemeziséhez, Pókemberhez képest változott (hol ellenségeként, hol kelletlen szövetségeseként, hol sötét tükörképeként bukkant fel), idővel pedig saját jogán is a Marvel-univerzum oszlopos antihősévé, sőt hősévé vált.

A film sok mindenbe belekap, helyenként egészen ambiciózus témákba is, amelyeket nincs ideje/súlya mélyen taglalni (az oknyomozó újságírás funkciója és változó helyzete, bioetika, a kapitalizmus és az Elon Musk-féle techmágnások viszonya), de jobbára a könnyed regiszterben marad, megengedve magának néhány nyaktörő és meghökkentő hangnemváltást. Mindig kissé alulra céloz, a fő cél egyértelműen a tét nélküli szórakoztatás, de érthetetlen módon ebbe néha belerondít egy-egy fals színészi gesztus (Tom Hardy) és az idegborzoló filmzene. Mindezt tán meg is menti a koncepció, jelesül a két számkivetett – a kiégett újságíró és a perverz űrbéli paca – szerelmi története, a nagy fajok közti románc. 
E bájos enyelgés két egész órán át le tudja kötni az arra fogékonyakat, másokat viszont bosszanthat, hogy épp Venom összetettsége vész el, az amorális mag, ami izgalmas antihőssé teszi a figurát. Bár az érző, lelkiismeretes gazdatestet, Eddie Brockot kétségkívül kevéssé aggasztja a szimbióta humán erkölcsök iránti érdektelensége. Pedig ez a szál is érdekelt volna minket, nemcsak a duhajkodás.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.