Egy gennyes seb – Kövér László üzen a népének

  • narancsblog
  • 2013. december 29.

Narancsblog

Közeledik a kampány hivatalos kezdete, ideje volt már Kövér László orra alá mikrofont tolni. Nem okozott csalódást.

Védje meg Gyurcsány Ferencet saját maga, esetleges politikai tekintélye, vagy védje meg a pártja, a nőtanács, vagy éppenséggel az, akinek nyolc anyja van. Ebben a történetben Gyurcsány személye alig is érdekes. Az az érdekes, ahogy ez a lumpen lelkületű csirkefogó a politikai ellenfeleiről beszél. Kövér László politikai ellenfelének lenni pedig nem nagy mutatvány, elég hozzá egy kifeszített molinó, egy meggondolatlanul elejtett mondat. Elég egy bűnös csoporthoz, mondjuk az elvetemültségükről messze földön híres közös képviselők közé tartozni. Magyarul holnapra, ma estére bárkiből lehet Kövér László politikai ellenfele, alkalmasint molinó vagy rossz mondat sem kell hozzá, csak annyi, hogy a magyar parlament elnöke egy mániás pillanatában úgy érezze, hogy az illető útjában áll az érdekeinek – szándékosan nem írunk itt „politikai” érdekeit.

„Az, hogy van egy Gyurcsány Ferenc nevű képződmény a politikában, amiről csak azért kell beszélni, mert akkora botrány mind a mai napig, hogy itt van velünk. Egy gennyedző seb a demokrácia testén az ő jelenléte” – mondotta Magyarország egyik legfőbb közjogi méltósága szombaton este főműsoridőben egy televíziós csatorna műsorában.

Az is mélyen jellemző, hogy melyik csatornán. Az Echo tévén. Ne hamarkodjuk el azt a legyintést, miszerint az egy ilyen hely… ott ez a duma a menős. Lehet, de sokkal inkább arról van szó, hogy Kövér László azt gondolja az Echo tévé nézőiről, hogy véres szájú barmok gyülekezete – tehát Kövér László az előbb idézett módon gondolkodik politikai ellenfeleiről, s emígy pedig a sajátjairól. Mindazonáltal az Echo tévé nézőit tényleg az védje meg, akinek ugyancsak nyolc anyja van, vagy éppenséggel a békemenet. Tényleg, az milyen lenne, ha a békemenet teljes létszámban kivonulna Kövér haciendája elé, „Nem vagyunk barmok!”, „Nem vagyunk piszkos szájú kapcabetyárok!” feliratú táblákkal. Ja, nyilvánvalóan pszichedelikus. De jogos.

Hiszen a fentiekből s az előzményekből a napnál is világosabban látszik, hogy Kövér Lászlótól, a mind sűrűbben rátörő beteges dühétől nem Gyurcsány Ferencet, nem az Echo tévé nézőit, de mindenkit meg kellene védeni. Az egész országot. A hazát.

Nos, ami azt illeti, elég nehéz lesz. De, kedves olvasó, addig se felejtsd el, holnapra te is lehetsz „gennyedző seb” a magyar parlament elnöke szerint. Ha már most nem vagy az.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.