Zötyög Orbán kisvasútja: összevissza hazudnak arról, hogy mit hazudtak korábban

  • narancs.hu
  • 2016. június 21.

Narancsblog

Nagy az ijedtség, mert az EU mégis számon kéri a felcsúti csühösre elköltött tonnányi pénzt.

Amikor kiderült, hogy a főnök vonatozna egy kicsit – töff-töff, sihuhuhu, ffffffffffff! – a megbízottai számára az látszott a legkézenfekvőbb megoldásnak, hogy az eszelős tervet (6 km kisvasút egy semmibe vezető bevágásban) legjobb lesz, ha az Európai Unióval finanszíroztatják meg, mert nem olyan olcsó mulatság az. De az unió smucig, nem adja könnyen pénzt, be kell lengetni valamit, amitől nekik is leesik az álluk, legyen mondjuk, napi ötvenezer utas! Hülye, annyi a Párizs-Nizzán sincs. Jó, akkor 20. Végül győzött a hihetőség, legyen: 2,5-7 ezer – naponta. Na, most erre mondja Csepreghy államtitkár, hogy ez csak valójában 28 volt.

Mert a hülye Átlátszó anno összekeverte a számokat, s nyilván merő rosszindulatból 7000-nek olvasta a 28-at. Ami úgy jött ki, hogy az „Átlátszó félreértelmezte a dokumentumot, hiszen amit utasszám-becslésnek hitt, az egy rutinkalkuláció, ami csak azt mutatja meg, hogy a kisvasúton közlekedő kocsik teljes és 50 százalékos kihasználtság esetén hány főt tudnának szállítani”.

Most akkor azt hagyjuk is, hogy 2500 mennyire 50 százaléka a 7000-nek, ezen főjön a miniszterelnökségi államtitkár feje. Minket innen már csak az érdekel, hogy lehet annyira stuppidó az az EU, hogy 28 utas fel-alá furikáztatására ad egy kazal lóvét?

Nos, Csepreghy államtitkár ebbéli közlésével az a baj, hogy az EU éppenséggel mást mond. Jávor Benedek EP-képviselő az Európai Bizottsághoz intézett bejelentésére válaszolva például azt, hogy „a magyar sajtóban bemutatott utasszámok, azaz a napi 30-50 fő, nem felelnek meg az előzetes kalkulációban szereplő számoknak – állítja az idézett cikk.

Valaki tehát hazudik. Hogy éppenséggel az-e, aki konzekvensen állít valamit, vagy az, aki mindennap mást mond, nos, nyilván elég egyszerű eldönteni.

Nagyon várjuk, hogy mit szól e bonyolultnak aligha nevezhető esethez a frissen kinevezett kisvasútügyi kormánymegbízott! Révész Máriusz úgy is az igazság nagy szakértője, hisz tegnap például belemondta az ATV-be, hogy „az emberek jelentős része nem hinne Rogánnak”.

Akkor Csepreghynek miért kéne?

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.