Olvasói levél

Diplomáciai vadászszezonok

  • 2014. augusztus 17.

Olvasói levelek

Magyar Narancs, 2014. július 10.

Tisztelt Szerkesztőség!

Ara-Kovács Attila írása számos, kormánytisztviselői pályafutásomat érintő tévedést tartalmaz. Ez már csak azért is sajnálatos, mert a szerzőt több mint húsz éve ismerem, így akár meg is kérdezhetett volna állításainak igazáról. Sajnos ez elmaradt.

Ha megkérdez, elmondtam volna, hogy az Európai Unió ügyeivel foglalkozó államtitkárság továbbra is a Külgazdasági és Külügyminisztériumban működik, s ha esetleg később át is kerül a Miniszterelnökségre, az korántsem azért történne, hogy akár Győri Enikőnek, akár nekem vagy másnak "menedéket adjon". Az uniós államtitkárság kötelékében való munkára Navracsics Tibortól érkezett a megtisztelő felkérés, amit "semmibe lökésnek" aligha nevezhetünk.

Ha Ara-Kovács Attila megkérdez, akkor azt is elmondtam volna neki, hogy Balog Zoltán miniszter úr ugyancsak megtisztelő felkérése nem "egy számomra kreált tökéletesen értelmetlen és funkciótlan helyettes államtitkárságra szólt a kulturális tárcán belül", hanem egy olyan feladatkörre, ami az egész tárca, mind a nyolc ágazati államtitkárságának kül- és európai uniós ügyeit fogja össze, ami egyébként már jóval az én felkérésem előtt is a tervek közt szerepelt.

Miután közvetlen felettesem és régi barátom, Győri Enikő a külföldi diplomáciai szolgálatot választotta, s mivel az Emberi Erőforrások Minisztériumának illetékességi körébe tartozó ügyek nemzetközi összefüggéseit Magyarország külföldi érdekérvényesítése szempontjából döntő fontosságúnak gondolom, örömmel mondtam igent Balog Zoltán felkérésének.

Ha már nem tudtam előzetesen elmondani a fentieket a szerzőnek, hálás lennék, ha az olvasók legalább utólag értesülhetnének róla.

Üdvözlettel

Prőhle Gergely

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."