Olvasói levelek 2021/23.

  • 2021. június 9.

Olvasói levelek

Tillmann J. A.: Mindenütt a spájzban, Magyar Narancs, 2021. május 27.

Szomorúan tapasztalom, hogy a kormánykritikus politikusok és értelmiség nagy része a Fudan-vitában olyan végletesen leegyszerűsített retorikát használ, ami alig különbözik a kormány szóhasználatától. Gondolok itt Baranyi Krisztina ferencvárosi polgármester belengetett „konzultációjának” tendenciózus kérdéseire, Karácsony Gergely főpolgármesternek a Fudan elleni tüntetésen elmondott beszédére, amelyen következetesen „kommunista egyetemnek” nevezte azt, és különösen Sükösd Miklósnak és Tillmann József Attilának a 444-en, illetve a Magyar Narancsban megjelent publicisztikáira, amelyek a beruházást a „civilizációk harca” hadszíntereként jelenítik meg.

Véleményem szerint külön kell választani a fiókegyetem ötletét a megvalósítás módjától. Indokolatlan, hogy az egyetem területet vegyen el a tervezett Diákvárostól, hogy a magyar állam költségén, kockázatos hitelből, „nemzetstratégiailag kiemelt beruházásként” valósuljon meg. Ha az építtető az egyetem, közbeszerzési eljárásra nincs szükség, azonban a terveknek és a kivitelezésnek meg kell felelniük a hatályos építészeti szabályozásnak és a munkajogi előírásoknak. Az is kétségtelen, hogy a kínai rendszer elnyomó jellege egyre súlyosabb, a magyar kormány tüntető Kína-barátsága pedig elítélendő. Mindez azonban együttvéve sem jelenti azt, hogy a Fudan magyarországi megjelenése nem lehetne jó ötlet.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."