Olvasói levelek 2021/18.

  • 2021. május 5.

Olvasói levelek

tévésmaci, Magyar Narancs, 2021. április 21.

Kedvenc rovatom titokban tartott szerzőjének, kevésbé okulásul, mint tisztelettel és szeretettel.

Amikor Sztupa és Troché megszervezték az ellenállást, először is azt kellett eldönteni, hogy a név „rézisztansz”, mert természetesen csak franciául jöhetett szóba, szóval, hogy a név milyen nemű. – Hímnemű! – szögezte le Sztupa. – Más nem is lehetne. Ezek kemény férfiak voltak, maquisard-ok, tudod a bozótból. – Nőnemű – mondta Troché, fel se pillantva a Pajtás újságból, melyben Pif legújabb kalandját olvasta. Nézte. Pif álarcában szivárgott be a nyugati életérzés a béketáborba, amikor már lanyhult az éberség. Meg is buktak a komcsik nemsokára. – Nőnemű – ismételte. – Tudhatnád, hogy a fogalmak, mint ellenállás, meg mondjuk vérnőszés, mindig nőneműek a franciában. A vitát végül Ómafa zárta le, aki először csak bambán nézett, majd közölte, hogy ha ellenállás, akkor Ohm.

Koloszár Miklós

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."