A rajongók érdekében

  • .
  • 2008. május 1.

Publicisztika

Magyar Narancs, 2008. április 17. Tisztelt MaNcs! Bogár Zsolt nagyon érdekes témát választott a filmek "nem hivatalos" feliratozásáról szóló cikkével, a jelenséget körbejárta és korrekt módon tálalta.
Biztosan a helyzetemből adódik a hiányérzet: a frissen, moziból kamerázott játékfilmek kalózváltozataihoz készülő, a sokszor komoly illegális üzleti vállalkozásként működő internetes és abból kinövő off-line szerzői jogsértőket magyar felirattal (akár szándéka ellenére) támogató tevékenységet a cikk szemérmesen bagatellizálja, a tévésorozatok hosszú átfutásával, a rajongók türelmetlenségével és a magas fogyasztói árakkal magyarázza.

Minden iparágnak vannak szabályai. A filmipar azon igyekszik, hogy az átlagosnál magasabb rizikójú befektetéseihez megtalálja az új kereskedelmi szabályokat, szem előtt tartva a fogyasztók új típusú igényeit (egyidejű bemutatók, csökkenő DVD-árak stb.). Amíg viszont amúgy "délolasz" módon folyik a fekete filmcsere és -kereskedelem, nehezen alakulhat ki az új üzleti modell - marad az egymásra mutogatás.

Kálmán András,

Audiovizuális Művek Szerzői Jogait Védő Közhasznú Alapítvány

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.