Seregnyi busz és tengernyi pénz kell az újabb Békemenethez

Publicisztika

Ha valóban 680 ezer embert szeretnének a szervezők, az annyi, mintha egész Borsod-Abaúj-Zemplén megye meg még 50 ezer ember ott lenne.

2022. március 15-én legalább 680 ezer embernek kell lennie a legújabb Békemeneten! Legalábbis a CÖF-CÖKA elvárásai szerint. Még nem telt el három hónap sem a legutóbbi Békemenet óta, máris meghirdették a következőt. Csizmadia László, a Civil Összefogás Fórum-Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány (CÖF-CÖKA) szóvivője az új év első napjaiban videójában szólította fel a híveket, hogy a nagy sikerű, október 23-i Békemenet létszámát legalább meg kell duplázni, és március 15-én újra meg kell mutatni a balliberális oldalnak a nemzeti összefogás erejét. "A szervezők szándéka, hogy a következő tavaszi nemzeti ünnepen kétszer annyian legyenek, mint legutóbb, október 23-án, amikor 340 ezren hallgatták Orbán Viktor miniszterelnök beszédét" - írtuk hírünkben.

Ha úgy vesszük, 680 ezer ember annyi, mintha egész Borsod-Abaúj-Zemplén megye felkerekedne a maga közel 633 ezres lakosságával (plusz 50 ezer ember), vagy mondjuk Jász-Nagykun-Szolnok és Komárom-Esztergom megye együtt kelne útra (meg még jó 10 ezer ember). A két megye lakossága összesen 667 ezer főt tesz ki.

Százezrek buszra ültetése nem egyszerű feladat. Ha lakosságarányosan számítjuk, akkor azt jelenti, hogy például a 67 ezres Szolnoknak 4800 emberrel kellene képviseltetnie magát a kormánypárti felvonuláson. Jász-Nagykun-Szolnok megyének 25 ezer embert kéne "kiállítani". Ugyanakkor csak Kecskemétnek 7600, Miskolcnak és Pécsnek 10-10 ezer, Békéscsabának 4 ezer, Szegednek 11 ezer, Debrecennek 14, ezer Székesfehérvárnak 6600, Győrnek 8600, Egernek 3500, Tatabányának 4700, Salgótarjánnak 2400, Kaposvárnak 4200, Nyíregyházának 8400, Szekszárdnak 2200, Szombathelynek 5200, Veszprémnek 3700, Zalaegerszegnek 3900 Fidesz-hívőt kell mozgósítania. Tehát csak a megyeszékhelyekről 114 ezer 800 embernek kell a Békemeneten megjelennie, hogy teljesülhessen a 680 ezres kívánság.

Ekkora embertömeg buszoztatása ugyanis nem kis feladat. Ha egy buszt 50 személyesnek veszünk, akkor például ez Jász-Nagykun-Szolnok megye esetében 500 járművet jelentene. Nyilván ez csak elméleti szám, hiszen sokan autóval, vonattal mennének, de ha teljesíteni akarják a CÖF- CÖKA akaratát, akkor is bizony a megyéből össze kell fogdosni ennyi embert, akik zömének buszt kell biztosítani. Ráadásul mindez nem is lesz olcsó mulatság, hiszen egy busz bérlése jelenleg kilométerenként nettó 5-600 forintba kerül, és még erre jön az áfa. Ez bruttó 635-762 forintot jelent. A Szolnok-Budapest viszonylatban, ami oda-vissza kerek 100-100 kilométer, 762 forinttal számolva csak egy busz 152 ezer 400 forintot jelent. Arról nem is beszélve, hogy ezeknek a járműveknek a parkolását is meg kellene oldani majd a fővárosban.

Úgyhogy nagy munka lesz mindezt megszervezni, de a CÖF-nél úgy lehetnek, hogy ez minden pénzt és melót megér. A legutóbbi országgyűlési választás előtt is volt ugyanis Békemenet, és azt követően bizony behúzta a győzelmet a Fidesz. A buszoztatás megszervezésében minden bizonnyal nagy feladat hárul majd a fideszes országgyűlési képviselőkre. Októberben is komoly utazásszervezőnek bizonyultak, például a Jász-Nagykun-Szolnok megyeiek az aktivitásukat gondosan dokumentálták is közösségi oldalukon.

Ne feledjük, most még a 2018-as választásnál is nagyobb a tét.

(Címlapképünkön: vonul a Békemenet 2018. március 15-én. Fotó: MTI/Kovács Tamás)

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk