Seregnyi busz és tengernyi pénz kell az újabb Békemenethez

Publicisztika

Ha valóban 680 ezer embert szeretnének a szervezők, az annyi, mintha egész Borsod-Abaúj-Zemplén megye meg még 50 ezer ember ott lenne.

2022. március 15-én legalább 680 ezer embernek kell lennie a legújabb Békemeneten! Legalábbis a CÖF-CÖKA elvárásai szerint. Még nem telt el három hónap sem a legutóbbi Békemenet óta, máris meghirdették a következőt. Csizmadia László, a Civil Összefogás Fórum-Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány (CÖF-CÖKA) szóvivője az új év első napjaiban videójában szólította fel a híveket, hogy a nagy sikerű, október 23-i Békemenet létszámát legalább meg kell duplázni, és március 15-én újra meg kell mutatni a balliberális oldalnak a nemzeti összefogás erejét. "A szervezők szándéka, hogy a következő tavaszi nemzeti ünnepen kétszer annyian legyenek, mint legutóbb, október 23-án, amikor 340 ezren hallgatták Orbán Viktor miniszterelnök beszédét" - írtuk hírünkben.

Ha úgy vesszük, 680 ezer ember annyi, mintha egész Borsod-Abaúj-Zemplén megye felkerekedne a maga közel 633 ezres lakosságával (plusz 50 ezer ember), vagy mondjuk Jász-Nagykun-Szolnok és Komárom-Esztergom megye együtt kelne útra (meg még jó 10 ezer ember). A két megye lakossága összesen 667 ezer főt tesz ki.

Százezrek buszra ültetése nem egyszerű feladat. Ha lakosságarányosan számítjuk, akkor azt jelenti, hogy például a 67 ezres Szolnoknak 4800 emberrel kellene képviseltetnie magát a kormánypárti felvonuláson. Jász-Nagykun-Szolnok megyének 25 ezer embert kéne "kiállítani". Ugyanakkor csak Kecskemétnek 7600, Miskolcnak és Pécsnek 10-10 ezer, Békéscsabának 4 ezer, Szegednek 11 ezer, Debrecennek 14, ezer Székesfehérvárnak 6600, Győrnek 8600, Egernek 3500, Tatabányának 4700, Salgótarjánnak 2400, Kaposvárnak 4200, Nyíregyházának 8400, Szekszárdnak 2200, Szombathelynek 5200, Veszprémnek 3700, Zalaegerszegnek 3900 Fidesz-hívőt kell mozgósítania. Tehát csak a megyeszékhelyekről 114 ezer 800 embernek kell a Békemeneten megjelennie, hogy teljesülhessen a 680 ezres kívánság.

Ekkora embertömeg buszoztatása ugyanis nem kis feladat. Ha egy buszt 50 személyesnek veszünk, akkor például ez Jász-Nagykun-Szolnok megye esetében 500 járművet jelentene. Nyilván ez csak elméleti szám, hiszen sokan autóval, vonattal mennének, de ha teljesíteni akarják a CÖF- CÖKA akaratát, akkor is bizony a megyéből össze kell fogdosni ennyi embert, akik zömének buszt kell biztosítani. Ráadásul mindez nem is lesz olcsó mulatság, hiszen egy busz bérlése jelenleg kilométerenként nettó 5-600 forintba kerül, és még erre jön az áfa. Ez bruttó 635-762 forintot jelent. A Szolnok-Budapest viszonylatban, ami oda-vissza kerek 100-100 kilométer, 762 forinttal számolva csak egy busz 152 ezer 400 forintot jelent. Arról nem is beszélve, hogy ezeknek a járműveknek a parkolását is meg kellene oldani majd a fővárosban.

Úgyhogy nagy munka lesz mindezt megszervezni, de a CÖF-nél úgy lehetnek, hogy ez minden pénzt és melót megér. A legutóbbi országgyűlési választás előtt is volt ugyanis Békemenet, és azt követően bizony behúzta a győzelmet a Fidesz. A buszoztatás megszervezésében minden bizonnyal nagy feladat hárul majd a fideszes országgyűlési képviselőkre. Októberben is komoly utazásszervezőnek bizonyultak, például a Jász-Nagykun-Szolnok megyeiek az aktivitásukat gondosan dokumentálták is közösségi oldalukon.

Ne feledjük, most még a 2018-as választásnál is nagyobb a tét.

(Címlapképünkön: vonul a Békemenet 2018. március 15-én. Fotó: MTI/Kovács Tamás)

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Amit csak ők tudnak

A nu metalon felnőtt generáció, azaz a mai negyvenesek visszavonhatatlanul az öregedés jelének tekinthetik, hogy kedvenc irányzatuk esetében az újat jelölő „nu” annyira indokolatlan, hogy a legfontosabb zenekarok – már amelyik még aktív – mind elmúltak 30 évesek.

Hová futnál?

  • - ts -

Az Ezüst csillag egy amerikai katonai kitüntetés, afféle vitézségi érem, nagy csaták nagy hőseinek adják, 1932 óta.

Cserbenhagyás

  • - ts -

A moziból nézve az Egyesült Államok tényleg a világ csendőre: minden korban megvannak a háborús veteránjai. De nem bánik szépen velük.

Irányított hálózatok

  • Molnár T. Eszter

A csoportterápiák általában vallomásos körrel indulnak. Valahogy így: Eszter vagyok, és hiszek a csodákban.

Kozmikus dramaturgia

E csoportos kiállítás nem csupán egy csillagászati vagy mitológiai témát feldolgozó tárlat, sokkal inkább intellektuális és érzéki kaland, amely a tudomány és a művészet határmezsgyéjére vezet.

A klezmer szelleme

Egykor szebb volt a zsinagóga belseje, amely most Művészetek Házaként funkcionál Szekszárdon. Igaz, a kettő között volt csúnyább is. A ház 1897-ben épült a grazi építész, Hans Petschnig tervei alapján, aki a helyi Bodnár-ház és az Újvárosi templom tervezője is.

Aki a hidegből jött

Bizonyára a titkosszolgálatok működése iránti nem szűnő érdeklődés is magyarázza, miért jelenik meg oly sok e tárgyba tartozó elemzés, átfogó történeti munka, esettanulmány, memoár, forrásközlés.

Szerbia kontra Szerbia: az ország, amely saját magával vív harcot

  • Végel László
Tavaly november elsején 11 óra 52 perckor leomlott a felújított újvidéki pályaudvar előtetője, 15 ember halálát okozva. Senki nem látta előre, hogy a szerencsétlenség immár közel tíz hónapja tartó zűrzavart és válságot idéz elő. A Vučić-rezsim azonban nem hátrál.