174/B – Az igazság szolgái

  • 2013. január 23.

Snoblesse

Gyűlölet-bűncselekmények Magyarországon, avagy hogyan lehet egy kisebbségek védelmét szolgáló passzust a kisebbségek ellen fordítani. Dokumentarista színház Csákányi Eszterrel és 12 civil esküdttel.


A PanoDráma alkotócsapata a Btk. 174/B paragrafusának nyomába szegődik; az első törvényjavaslattól az értelmezésen és alkalmazáson át a vele való visszaélésig követik a gyűlölet-bűncselekményekre kidolgozott paragrafus pályafutását. Mindenekelőtt azt a magyar sajátosságot, hogy miként lehet egy kisebbségek védelmére szolgáló passzust a kisebbségek ellen fordítani. Az előadás alapját vallomások, tárgyalási jegyzőkönyvek, vádlottakkal, sértettekkel, ügyvédekkel, rendőrökkel, bíróval és ügyésszel készített interjúk képezik, az interjúszövegekből összeállított előadásban pedig profi színészek (Bartsch Kata, Csákányi Eszter, Kádas József, Nagy Viktor, Ördög Tamás, Szamosi Zsófi, Urbanovits Krisztina) szerepelnek. A látottakat viszont egy civilekből álló, 12 tagú esküdtszék vitatja meg; ők a bemutatót megelőző hetekben két drámapedagógussal dolgoztak együtt – a Galgagyörkön, Bagon, Budapesten, Hidasnémetiben, illetve Pécs és Miskolc környékén folytatott foglalkozások civil résztvevőiből áll össze az (egyetértés esetén ítéletet is hozó) esküdtszék. Az előadások mindhárom napon 20.00 órakor kezdődnek.

Figyelmébe ajánljuk

Nagyon balos polgármestert választhat New York, ez pedig az egész Demokrata Pártot átalakíthatja

Zohran Mamdani magát demokratikus szocialistának vallva verte meg simán a demokrata pártelit által támogatott ellenfelét az előválasztáson. Bár New York egész más, mint az Egyesült Államok többi része, az identitáskeresésben lévő demokratáknak minta is lehet a 33 éves muszlim politikus, akiben Donald Trump már most megtalálta az új főellenségét.

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.