|
A fekete ruhás nővér kiállása ihlette a Krétakör új előadását, A harag napját, s bár Schilling Árpád szerint ők semmit sem használtak fel a bátor ápolónő életéből, aki a nagy nyilvánosság előtt kíméletlen őszinteséggel mert beszélni a kórházakban uralkodó szakmaiatlan és embertelen állapotokról, most őt idézzük, Sándor Máriát:
Magyar Narancs: Februárban nyilatkozott először a Házon kívül című tévéműsorban az egészségügyi dolgozók megalázó munkakörülményeiről, a ki nem fizetett túlórákról. Nem tartott retorziótól?
Sándor Mária: Az első pillanattól, amikor a nyilvánosság előtt megszólaltam, gondoltam erre, hiszen olyan dolgokat hoztam felszínre, amelyekről tudtam: nem biztos, hogy a vezető rétegeknek tetszik.
MN: Milyen vezető rétegekre gondol?
SM: Én nem a mindenkori magyar kormányt hibáztatom az egészségügy jelenlegi helyzetéért, hanem azokat a szakszervezeti és kamarai vezetőinket, akik évtizedeken át a mindenkori magyar kormányt kiszolgálták. Most ott tartunk, hogy a törvény megengedi, hogy hat hónapig ne fizessék ki az ápolónők túlórapénzét.
A teljes interjú itt olvasható, a Krétakör üzenete meg itt:
|
„Ez az ember inspirálja előadásunkat, de semmit nem használunk fel az ő valós történetéből. Az előadás a végtelenségig kiszolgáltatott ember tragikomédiája. A nővér családjában három generáció jellegzetes vonásai tűnnek fel. Egy korábbi rendszerben szocializálódott, vallásos anya, egy öregasszony, aki mindig mindent jobban tud lányánál, soha be nem látva, hogy megszerzett tapasztalatai a mai világban már nem érvényesek. Egy gátlástalan, túlélőszemléletét hirdető tinédzser, az ápolónő lánya, aki szerint már semmi sem számít, nem szabad hinni senkiben és semmiben. A főhős felőrlődik.”
A harag napja forgatókönyvét Zabezsinszkij Éva és Schilling Árpád írta, a színpadon közreműködik többek között Sárosdi Lilla, Láng Annamária és Rába Roland.