Ágoston Béla az A38-on

  • 2014. február 26.

Snoblesse

A sokoldalú dzsesszzenész önmagát és a Kispál számait adja elő a hajón.
false

 

Fotó: Narancs

Ágoston Béla és Ágoston Béla is fellép ezen az estén az A38-on. Előbbi, a virtuóz és invenciózus dzsesszzenész az Ágoston Frió nevű formációval ad leckét örömzenélésből, míg utóbbi, a virtuóz és invenciózus dzsesszzenész az Ágoston Kártett beltagjaként egy Kispál és a Borz nevű, pécsi illetőségű zenekar számait adja elő dzsesszes változatban.S hogy miként is illeszkedik Ágoston Béla (I-II.) a Kispál-legendáriumba?

„A rendszerváltás éveiben intenzív diákélet folyt Pécsen, a kollégiumban rendszeres dzsesszklub működött, a rajz szakos Lovasi ott hallott engem először. Egyre többet beszélgettünk a büfében, ő adta a zenekaromnak a Mecseki free nevet, s előbb-utóbb a közös zenélés gondolata is felmerült.”

Ágoston így szállt be Lovasi és barátja, Hajdú András össznépi zenei-színházi előadásába, aztán a Kispál-koncertekbe is – együtt játszottak egészen addig, amíg a zenekar nem döntötte el, hogy trióban és főállásban muzsikál. 1997 őszén, a Kispál és a Borz tízéves jubileumi koncertjén azonban – a többi egykori taghoz hasonlóképpen – újra jelenése volt, akkor tűnt fel a Kispál-rajongó Kővári Zsoltnak, hogy milyen jól fest ebben a gitárzenében egy szaxofon. Ezt követően az ő ötlete és anyagi támogatása nyomán kezdett ez a feldolgozáslemez megformálódni – írta az előzményekről Marton László Távolodó. Cikkéből választ kaphatunk arra is, mi történt volna, ha Ágoston Béla történetesen Quimby-rajongónak születik, de sok minden kiderül a magával a művésszel készített, nemrég megjelent mélyinterjúnkból is.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.