Wagner-napok: Az istenek alkonya

  • 2012. június 8.

Snoblesse

A tetralógia vége: töltsön egy Wagner-napot az istenekkel. Vezényel: Fischer Ádám.


Úgy volt, hogy megrendezem Bayreuthban Wagner Ring-ciklusát. Igazi sárkánnyal és a lehető legkevesebb fénnyel akartam megcsinálni. Wagner gázlámpák fényénél vitte színre a művét, ami sokat adott a misztikumhoz. Ezt Lars von Trier nyilatkozta tavaly lapunknak Wagnerrel kapcsolatban (mondott persze cifrábbakat is a nagy zeneszerzőről), s alighanem csak sajnálhatjuk, hogy végül semmi nem lett Trier és Wagner közös produkciójából. A Müpában ugyan nem gázlámpák fényénél és nem igazi sárkánnyal, de teljes széltében-hosszában színre kerül a Ring-ciklus a Wagner-napok alkalmával. Az előző részek tartalmát helyhiány miatt nem áll módunkban ismertetni, mindenesetre sok víznek kellett lefolynia a Rajnán, és háromszor is hazamehetett a Müpa közönsége, mire odáig jutottunk, hogy felcsapjon a láng a Walhallában.

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.