rés a présen: Hogyan illeszkedik egy szoprán a Villány környéki tájba, avagy mit jelent az operai beavatás?
Kolonits Klára: Bérczes Laciéknak már a kezdetektől szándékukban állt ez a "profilbővítés". Talán 2009-ben léptünk fel először náluk. Akkor egy ének-kortárs tánc kompozícióval szerepeltünk, majd dalestekkel, amikben volt szöveg is, és talán ez adta az ötletet a beszélős, magyarázós koncepcióhoz Lacinak. Az Operabeavató születése 2012 nyarán volt az Ördögkatlan fesztiválon, aztán később Kaposváron, majd Budapesten, a Katona József Színházban lett belőle sorozat. Meg kell mondanom, soha egy percig nem éreztem, hogy a komolyzene stílusidegen lenne ezen a fesztiválon. Talán Laciék személyiségéből, a minden és mindenki iránt nyitott, kíváncsi attitűdből következik, de az embereket érdekli, amit csinálunk, nem voltak soha közönséggondjaink.
rap: Milyen előadásokban láthatunk téged a fesztiválon?
|
KK: A háromrészes Hoffmann meséi beavatóban (Kisharsány, Nagyharsány, Palkonya), ami mellesleg az egyik legkedvesebb operám, valamint szopránszólót fogok énekelni Beethoven IX. szimfóniájában, a beremendi szabadtéri koncerten.
rap: Milyen lesz az operabeavatási próbafolyamat?
KK: Most éppen Finnországban dolgozom, de természetesen én is, mint minden szólista, megkaptam a kottát, és megtanultam a szólamaimat. Július 25. után kezdődnek a próbák zongorával, majd zenekarral. Az Operabeavató kicsit nekünk is mindig meglepetés, Dani (Dinyés Dániel) sokat rögtönöz, egyfajta komolyzenei stand-up stílusban. Annyira biztosan tudnunk kell az áriáinkat, hogy semmi, még egy kiadós röhögés se zökkenthessen ki minket.
rap: Milyen más előadásokban láthatunk még téged a nyáron?
KK: Nekem az Ördögkatlan lesz az idei évad zárása, egy nagyon hosszúra nyúlt operai évad és az egy hónapos finnországi vendégjáték után, úgyhogy az utolsó koncert után már az új évadra koccintunk.