Made in China

  • 2013. február 13.

Snoblesse

Egy köztünk élő kínai nő monológja.

 


A Kino ugyan nincs többé, így a mozi előcsarnokába se költözhetett vissza a Made in China című előadás, noha a dokudráma és a kortárs opera e kis helyen is elférő, sajátos egyvelegének itt volt a premierje néhány évvel ezelőtt. Igaz, a régi Krétakör sincs már, melynek égisze alatt az előadás futott, de a Made in China szerencsésen túlélte a társulat sajnálatos felbomlását: a Budapestre érkezett kínai nő monológját (melyet Nyári Pál riportja ihletett) Láng Annamária ezúttal a Jurányi Inkubátorházban adja elő Koltai Kata és Bodrogi Éva közreműködésével. „Ez egy nagyon erős női történet. Túl azon, hogy emlékeztet Brecht egy-két darabjára, főleg A szecsuáni jólélekre, leginkább ennek a nőnek az őszintesége döbbentett meg, hogy ilyen nyíltan beszél magáról és a megpróbáltatásairól. És az, hogy ő most itt él valahol közöttünk, Budapesten. Megfogott a történet egzotikuma is – ahogy számomra minden kínai piac vagy kínai büfé egzotikus hely” – nyilatkozta lapunknak (a teljes interjú itt) Láng Annamária a darab bemutatásakor.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.