Képregény

Alias – Jessica Jones 3.

  • - svébis -
  • 2020. április 12.

Sorköz

A jó hír az, hogy a hazai kiadás is eljutott végre addig a történetig, amelyik a Netflix Jessica Jones-sorozatának első évadát ihlette.

A jó hír az, hogy a hazai kiadás is eljutott végre addig a történetig, amelyik a Netflix Jessica Jones-sorozatának első évadát ihlette. A rossz, hogy nagyot fogunk csalódni: ennél azért többet várnánk egy zárókötettől.

A figura belekrémezése a már jól ismert Marvel-világba ismét bravúros, és itt láthatjuk a széria egyik legszívfacsaróbb pillanatát, amikor a fülig szerelmes, gimnazista Jessica végre megpróbálja felhívni magára Peter Parker figyelmét, csak sajnos közbelép egy radioaktív pók. Ugyancsak hatásosak azok a képsorok, melyek bemutatják az egykor Ékkő néven szuperhősködő magánnyomozó konfliktusát a Bosszú Angyalaival és az Oltalmazókkal. Bár ez tartalmilag kevésbé izgalmas, szerencsére a korábbi kötetekben megcsillantott, a főszál fakó, már-már vázlatszerű stílusától eltérő, önironikus rajzok képesek feledtetni ezt: a kilencvenes évek klasszikus szuperhős képregényeinek harsány karikatúrája ez a pár oldal.

Kár, hogy ezt az önreflexiót erősen túltolták, és végül kínos és kontár geggé silányul. A záróepizódok tétje Kilgrave és Jessica találkozása. Egy egyenlőtlen elmeharc, hiszen a Bíborember képessége, hogy befolyásolja mások akaratát. A nagy összecsapás azonban elég elnagyolt, ráadásul Kilgrave arról próbálja meggyőzni Jessicát, hogy ő nem is valódi, pusztán egy képregény szereplője. Ennél azért lehetett volna eredetibb trükkje is a főgonosznak, ráadásul eddig nem is volt jellemző ez a fajta metamaszatolás. Így, mondjuk, mégiscsak jó, hogy gyorsan lezárták ezt a szálat.

Fordította: Galamb Zoltán. Fumax, 2020, 176 oldal, 5995 Ft

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.