Képregény

Alias – Jessica Jones 3.

  • - svébis -
  • 2020. április 12.

Sorköz

A jó hír az, hogy a hazai kiadás is eljutott végre addig a történetig, amelyik a Netflix Jessica Jones-sorozatának első évadát ihlette.

A jó hír az, hogy a hazai kiadás is eljutott végre addig a történetig, amelyik a Netflix Jessica Jones-sorozatának első évadát ihlette. A rossz, hogy nagyot fogunk csalódni: ennél azért többet várnánk egy zárókötettől.

A figura belekrémezése a már jól ismert Marvel-világba ismét bravúros, és itt láthatjuk a széria egyik legszívfacsaróbb pillanatát, amikor a fülig szerelmes, gimnazista Jessica végre megpróbálja felhívni magára Peter Parker figyelmét, csak sajnos közbelép egy radioaktív pók. Ugyancsak hatásosak azok a képsorok, melyek bemutatják az egykor Ékkő néven szuperhősködő magánnyomozó konfliktusát a Bosszú Angyalaival és az Oltalmazókkal. Bár ez tartalmilag kevésbé izgalmas, szerencsére a korábbi kötetekben megcsillantott, a főszál fakó, már-már vázlatszerű stílusától eltérő, önironikus rajzok képesek feledtetni ezt: a kilencvenes évek klasszikus szuperhős képregényeinek harsány karikatúrája ez a pár oldal.

Kár, hogy ezt az önreflexiót erősen túltolták, és végül kínos és kontár geggé silányul. A záróepizódok tétje Kilgrave és Jessica találkozása. Egy egyenlőtlen elmeharc, hiszen a Bíborember képessége, hogy befolyásolja mások akaratát. A nagy összecsapás azonban elég elnagyolt, ráadásul Kilgrave arról próbálja meggyőzni Jessicát, hogy ő nem is valódi, pusztán egy képregény szereplője. Ennél azért lehetett volna eredetibb trükkje is a főgonosznak, ráadásul eddig nem is volt jellemző ez a fajta metamaszatolás. Így, mondjuk, mégiscsak jó, hogy gyorsan lezárták ezt a szálat.

Fordította: Galamb Zoltán. Fumax, 2020, 176 oldal, 5995 Ft

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."