Demeter Szilárd irodalmi ügynökségének standján tűnt fel a Meseország mindenkié Bolognában

  • narancs.hu
  • 2023. március 10.

Sorköz

Az országimázs minden előtt.

Március 6. és 9. között rendezték a bolognai gyermekkönyvvásárt, aminek hivatalos magyar állami standján, azaz a Petőfi Literary Fund polcain az érdeklődők a Meseország mindenkié című mesekönyvet is megtalálhatták.

„Végignézve a Petőfi Literary Fund bolognai képeit, baromi szomorú lettem, és nem csak azért, mert ott virít a Meseország mindenkié. Hanem mert ott van egy csomó nagy gyerekkönyvkiadó is a NER-standon” – olvasható M. Nagy Boldizsár, a kormányközeli körök által sokat támadott kötet és a Micsoda család! szerkesztőjének Facebook-posztjában

A kormány homofób törvénye miatt egyébként külföldön élő szerkesztő hozzátette:

„Ma nagyon kevés magyar gyerekkönyvkiadó mondhatja el magáról, hogy független kereskedelmi vállalkozásként működik: a legtöbb a kormány által fenntartott és kontrollált szürke zónába tartozik, állami támogatásokat kap és cserébe tudja, mit adhat ki és mit nem.”

Az ott tényleg a Meseország mindenkié Demeter Szilárd irodalmi ügynökségének standján a bolognai gyerekkönyvvásáron?...

Posted by Boldizsar M. Nagy on Wednesday, March 8, 2023
 

M. Nagy Boldizsár emlékeztetett, „miközben a könyvet évek óta brutálisan támadja a kormánymédia, a Fidesz pedig gyűlöletkampányt épített rá, sárba tiporva nem csak az LMBTQ+ emberek, de a gyerekek legalapvetőbb jogait is, addig a NER szívesen vesz részt a könyv külföldi támogatásában.” Úgy véli, a vonzóbb országimázs érdekében a NER külföld felé még a Meseország mindenkiét is bevállalja.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.