Könyv

Koreeda Hirokazu: Bolti tolvajok

  • Karafiáth Metta
  • 2021. január 27.

Sorköz

A történetet ismerjük az azonos című, 2018-ban Cannes-ban Arany Pálma díjas filmből: egy fedél alatt apa, anya, nagyi, lánytestvér, kisfiú és kislány, akik lecsúszott körülmények között próbálnak boldogulni Tokióban.

A történetet ismerjük az azonos című, 2018-ban Cannes-ban Arany Pálma díjas filmből: egy fedél alatt apa, anya, nagyi, lánytestvér, kisfiú és kislány, akik lecsúszott körülmények között próbálnak boldogulni Tokióban.

Az apa, Oszamu és fia, Sóta pitiáner lopásokból tartják fenn a családot. Csak éppen senki nem az, akinek látszik. A filmváltozat (a szerző rendezte, és ő jegyzi a forgatókönyvet is) érzékeny, szívhez szóló képi nyelvével szemben a regény sokkal tartózkodóbb, ugyanakkor több teret ad a belső dilemmák kiteljesedésének.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.