Esterházy Márton: A magyar fociban nincs követelmény, szakmai válság van

  • narancs.hu
  • 2019. február 11.

Sport

Beszélt a 3 milliós fizetésekről, Mezeyről, taoról, szerinte ezzel a válogatott garnitúrával nincs reális esélyünk az Eb-részvételre.

Az Élet és Irodalomnak adott interjút Esterházy Márton, és tett pár érdekes kijelentést, amit érdemes megfontolni. Íme pár részlet a beszélgetésből.

A válogatottról

„Drukkolok nagyon, de mondjuk ki, ezzel a válogatott garnitúrával nincs reális esélyünk az Eb-részvételre. Hozzáteszem, világbajnokira sincs, és ha 64-re emelnék a létszámot, akkor se biztos, hogy lenne.”

Az akadémiákról

„minden év úgy telik el, hogy egyetlen magyar játékost sem visznek erős külföldi csapathoz, ami  óriási kritika az akadémiáknak, az edzői garnitúrának, a szülőknek, a közegnek – mindenkinek... Nálunk mikor kapnak észbe az akadémiákon, hogy valami nem jól működik? Minden sportág ki tudja termelni a maga tehetségeit, mi viszont nemzetközi szinten a középmezőnyt sem érjük el. Mi elveszünk az eredményekben.”

Horribilis fizetések

„Szakmai válság van. Vezetői és edzői. Nem jól működik a rendszer, nincs követelmény, a bérek viszont az egekben – nem lehet az NB II-ben havonta 3 millió forintot keresni! És most mindegy, ki adja a pénzt, bár azt azért hozzátenném, hogy a tao-pénzek felhasználhatóságával kapcsolatban pontos utasítások kellenének, mert így mindenki ügyeskedik, nem véletlenül van 48 utánpótlásedző egy csapatnál.”

Mezey Györgyről

„...32 év után sem tudja azt mondani, bocs, tévedtem. Mi történne? Elveszik a doktoriját? Persze, ismerek ilyen edzőket, akik sosem hibásak. Mi vakon hittünk Mezeyben, csináltuk, amit kért, ha azt mondta, fussunk egy órát a hegyre és vissza, akkor mi 1 óra 10 percet futottunk. A legjobb edzőm volt, aki aztán Mexikó után konzekvensen kivonta magát ebből az egészből. Hagyta, hogy a reptérről szétszéledve főjünk a levünkben, mindenki mondjon, amit akar....  És valószínűleg itt jönnek az emberi dolgok, hogy sértődékeny volt, mindenkiben az ellenséget látta, mindenkivel összeveszett. Vagy, hogy 32 év alatt egyszer sem állt ki, hogy ő és a stáb is hibásak.”

Esterházy Péterről

„Ő abszolút penge középpályás volt, meg néha csatár, Varga Zoli típusú. Nagyon jól lőtt, jól húzogatott, a fejjátéka határeset volt, de jól látott a pályán, imádtam vele játszani. De kérdés, mi lett volna, ha följebb kerül, bírja-e fizikálisan, szakad-e az izma, mint a G-húr? Karrierünk alatt folyamatos rivalizálás volt közöttünk, például, hogy melyikünk nevét írják nagyobb betűkkel az újságban. Ezt Görögországban sokszor megnyertem. Ő pedig a nyilatkozataimmal cikizett, ha az újságban az jelent meg tőlem, hogy 'őrületes hangulat volt az oroszlánbarlangban'. De azt is mondta, bármelyik díját odaadta volna, hogy egyszer a Népstadionban, játékosként, 80 ezer ember előtt a Himnuszt hallja. Mindenről eszembe jut. Ő más világ volt, egy zseni. Nemcsak játszani, hanem meccset nézni is imádtam vele.”

(Via Eurosport)

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.