rés a présen

„Elegáns keringőzés”

Színház

Duda Éva koreográfus, művészeti vezető

rés a présen: A bécsi újévi kon­certek hangulatát ígéri a Danubia Zenekar koncertje, amelyen a Duda Éva Társulat is fellép. Klasszikus vagy modern? Mire számítsunk a hangversenyen?

Duda Éva: Mindkettő érvényes. Amikor Hámori Máté karmester megkeresett, hogy szeretné friss, korszerű elképzelés mentén új „színekbe” öltöztetni a klasszikus melódiákat ezen az újévi koncerten, engem pont ez a kettősség fogott meg. Magam is azt keresem mostanában, hogyan lehet új formanyelveket bevezetni, és közben szélesebb nézői réteget megszólítani vele.

rap: A Duda Éva Társulat a kortárs táncot képviseli. Richard Strauss Rózsalovag-szvitjében még érzünk valami modernséget, de a Johann Strauss-keringők, Kálmán- és Lehár-melódiák világa, illetve a tiétek tényleg ég és föld. Nektek is szokatlan ez a feladat?

DÉ: Valóban nem ez a fő csapásirányunk, de nekem nagyon izgalmas, amikor különféle műfajokról, amelyek első ránézésre merőben távol állnak egymástól, kiderül, hogy mégiscsak jól passzolnak. Igyekszünk szabadabban értelmezni a zenét, és kilépni az általános megoldásokból. Erre az eseményre egyébként külön készülünk, és igen, lesz elegáns keringőzés is lágyan fodrozódó ruhákban, de várhatóan okozunk majd meglepetéseket is, mert egy-egy zenei motívum pimaszabb, virgoncabb vonulataihoz merészebben közelítünk.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."