rés a présen

„Erdő legyen”

  • rés a présen
  • 2022. július 27.

Színház

Kókai Tünde színész

rés a présen: Mit csináltál közvetlenül az SZFE elvégzése után?

Kókai Tünde: Harmadéves korom óta játszom az Örkényben, a diploma után rögtön ide szerződtem. Rengeteg mindent tanulok itt, és a szakmai fejlődés mellett az sem kevésbé lényeges számomra ebben a színházban, hogy a közösségi létezésben nagy örömet lehet lelni. Máshol nemigen volt lehetőségem kipróbálni magam, noha a független szféra mindig is vonzott.

rap: Mit jelent neked az Örkény most?

KT: A bástya szó jut eszembe. A biztonság, amit nyújt, több mint szerencsés állapot ilyen bizonytalan időkben.

rap: Miben játszol?

KT: Hét darabban játszom, majdnem ennyit le is kellett vennünk a Covid miatt. A Kertész utcai Shaxpeare-mosó és Az üvegbúra két meghatározó előadás számomra. Ezek után garantáltan másként lépek ki a színházból, mint ahogy beléptem.

 
Fotó: Dömölky Dániel 

rap: Hol találkozhatunk veled a nyár hátralévő részében?

KT: Színházi munkám ritkán van nyáron, de ha minden jól megy, az ideitől fogva nem ez lesz a tendencia. A karantén alatt egy saját projekten kezdtem el dolgozni. Ezt megelőzte néhány év keresgélés meg álmatlan éjszaka, de a Staféta pályázatnak köszönhetően augusztusban megvalósulhat az első olyan előadás az életemben, amelyben rendezőként is részt veszek. Ez A Négyszögletű Kerek Erdő Küldetés című előadás, egy formabontó Lázár Ervin-adaptáció.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.