Kálomista Gábor megmondja, mi volt a baj Eszenyi Enikővel

  • narancs hu.
  • 2020. május 7.

Színház

A Thália igazgatója folytatja harcát a balliberális elnyomás ellen.

Hosszú interjút közölt a 24.hu Kálomista Gábor színházigazgatóval és filmproducerrel, aki egyebek mellett azt sérelmezi, hogy szerinte "a színházi szakmát nagyon kevesen és nagyon szigorúan irányítják, aki pedig nem ért velük egyet, azt nácinak kiáltják ki." A Thália igazgatója azt is elmondja, hogy szerinte az általa sejtett szűk körnek milyen szerepe volt abban, hogy Eszenyi Enikőnek (akit több mint ötven színész vádolt meg nyilvánosan verbális erőszakkal és hatalmi visszaéléssel), miért kellett távoznia a Vígszínház éléről:

"Az volt a baj vele, hogy nem ment el tüntetni és nem szólalt fel az új színházi törvény ellen. Nagy ereje van ennek a közösségnek: még úgyis tönkre tudták tenni, hogy előtte a legjobb viszonyban voltak, hisz egy éve még a pajzsukra emelték.

Arra a kérdésre, hogy ki lenne az a pár ember, aki mindent ural  a színházi szakmában, Kálomista Gábor így felel:

"Neveket nem mondok. Ha valaki ebben a szakmában él, pontosan tudja."

Majd a Gothár-ügy kapcsán is megerősíti abbéli meggyőződését, hogy a liberálisok uralma alatt van a színházi világ:

"Maréknyi ember tarja a markában a színházi világot."

Másodfokon is elvesztette Janisch Attila ellen indított becsületsértési perét Kálomista Gábor

Fellebbezésnek helye nincs. Úgy tűnik, most már tényleg véget ér az a több mint másfél éve zajló különösen érdekes polgári per, mely során Kálomista Gábor producer a bíróságon próbált érvényt szerezni nemtetszésének, mely szerint Janisch Attila filmrendező egy Facebook-posztja és kommentje bántotta az ő jó hírnevét.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.