Kálomista Gábor megmondja, mi volt a baj Eszenyi Enikővel

  • narancs hu.
  • 2020. május 7.

Színház

A Thália igazgatója folytatja harcát a balliberális elnyomás ellen.

Hosszú interjút közölt a 24.hu Kálomista Gábor színházigazgatóval és filmproducerrel, aki egyebek mellett azt sérelmezi, hogy szerinte "a színházi szakmát nagyon kevesen és nagyon szigorúan irányítják, aki pedig nem ért velük egyet, azt nácinak kiáltják ki." A Thália igazgatója azt is elmondja, hogy szerinte az általa sejtett szűk körnek milyen szerepe volt abban, hogy Eszenyi Enikőnek (akit több mint ötven színész vádolt meg nyilvánosan verbális erőszakkal és hatalmi visszaéléssel), miért kellett távoznia a Vígszínház éléről:

"Az volt a baj vele, hogy nem ment el tüntetni és nem szólalt fel az új színházi törvény ellen. Nagy ereje van ennek a közösségnek: még úgyis tönkre tudták tenni, hogy előtte a legjobb viszonyban voltak, hisz egy éve még a pajzsukra emelték.

Arra a kérdésre, hogy ki lenne az a pár ember, aki mindent ural  a színházi szakmában, Kálomista Gábor így felel:

"Neveket nem mondok. Ha valaki ebben a szakmában él, pontosan tudja."

Majd a Gothár-ügy kapcsán is megerősíti abbéli meggyőződését, hogy a liberálisok uralma alatt van a színházi világ:

"Maréknyi ember tarja a markában a színházi világot."

Másodfokon is elvesztette Janisch Attila ellen indított becsületsértési perét Kálomista Gábor

Fellebbezésnek helye nincs. Úgy tűnik, most már tényleg véget ér az a több mint másfél éve zajló különösen érdekes polgári per, mely során Kálomista Gábor producer a bíróságon próbált érvényt szerezni nemtetszésének, mely szerint Janisch Attila filmrendező egy Facebook-posztja és kommentje bántotta az ő jó hírnevét.

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.