Az Emberi Erőforrások Minisztériuma szerint az Újszínház Boldog szép napok című – a Beatrice és Nagy Feró történetét feldolgozó darab – ősbemutatója olyan fontos kulturális és színházművészeti esemény, hogy egy pályázaton 900 000 forintot adott a megvalósítására.
Így a Nemzeti Kulturális Alapnál A kőszívű ember fiaira és a Sári bíróra már megítélt egymillió forint mellé még majdnem ugyanannyit kapott állami pályázati forrásból a Dörner vezette városi teátrum, természetesen a fenntartói alaptámogatás felett. Ez utóbbi 2015-ben közel 414 millió forint volt.
De mit is tudunk a kétségtelenül ígéretes Nagy Feró-drámáról?
Sajnos igen keveset, de az legalább zavaros. A dráma szövegét Falussy Lilla jegyzi, a darab viszont nem szerepel az Újszínház honlapján a most induló évad hat bemutatója között.
Ezért a frissen újraválasztott és 11 kihívót (!) maga mögé utasító Dörner György igazgatói pályázatához fordultunk további információért. (A pályázatból itt szemezgettünk pár beszédes részletet.) Dörner egy helyütt azt írja, hogy 2017-ben fog színpadra kerülni a szóban forgó darab, sőt, a 2020/2021-es évadban az R-GO történetét is színpadra vinnék majd, „a zenés játékban elhangzanának“ a legnagyobb slágerek is. „Bízunk benne, hogy a rock-musicalekkel hosszú évadokon keresztül biztosítjuk a telt házas nézőteret, s reményeink szerint újabb közönségréteget hódítva meg ezáltal“ – fogalmaz kristálytisztán a direktor.
Mindenesetre az Emmi döntnökeit már meg is hódította a koncepció.
Dörner állítását sajnos Dörner cáfolja is
pár oldallal arrébb, amikor a darabot nem szerepelteti a 2017/2018-as műsortervében.
De ne akadjunk fent a részleteken, majd biztosan ügyesen beszuszakolják valamelyik gondosan megtervezett évadprogramba a sikervárományos és Emmi-pénzzel megtámogatott rockballadát.
Ne hallgassuk el, hogy a pályázaton egy sor jóravaló társulat és intézmény kapott hasonló összegű támogatást, köztük például Pintér Béla és Társulata, a TÁP Színház, a Trafó vagy a tatabányai Jászai Mari Színház, hogy csak párat említsünk véletlenszerűen a sorból.
Figyelmébe ajánljuk
Fiúk a barakkból
Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.
Szellemes
Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.
Lehetnénk jobban is
Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.
Rákosrendezőt elbukta, a Belügyminisztérium épületét vihette az emírségekbeli befektető
Magyarország borvirágos ábrázata: Nagy Feró a rendszer arcává vált
A kamu Magyar Péter-videók és -szövegek a korábbi fideszes kampányok logikus folytatását jelentik
„Ők nem láthatatlanok”
A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.
Polgár Csaba: „Van pénz, de ezzel inkább az ideológiát szolgálják ki, és nem a kultúrát”
A szándékos tudatlanságról: miért nem akarunk politikai szempontból érzékeny tényeket megismerni?
Az egykori zsidó lakosságnak állít emléket a magyar kisebbség Nagyváradon
„Ez az identitásom része”
Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.


