rés a présen

„Nagy dumás lány”

Korponay Zsófi színész, énekes

  • rés a présen
  • 2019. május 26.

Színház

Mindig az talál meg, ami éppen akkor szükséges a továbblépésemhez.

rés a présen: Zenészként kezdted, hogyan keveredtél a színház közelébe?

Korponay Zsófi: Édesanyám ének-zene tanár, így a gyerekkorom a zene és az éneklés körül forgott, de zenésznek nem mondanám magam. Zeneiskolában is próbálkoztam, de a zenetanulás a klasszikus iskolai keretek közé szorítva már akkor sem vált be nálam. Tiniként teljesen véletlenül olyan barátokhoz csapódtam, akik a helyi amatőr színjátszó csapat tagjai voltak. Elmentem egy meghallgatásra, és azóta tart a szerelem.

Nagyjából akkor, tíz éve alapította nálunk, Szombathelyen Jordán Tamás a Weöres Sándor Színházat. Ez a hír annyira feldobott, hogy azonnal jelentkeztem ruhatáros-jegyszedőnek: így kerültem az első színházamhoz. Pár évvel később a zene jóvoltából ugyanitt már a színpadon álltam.

false

 

rap: Milyen zenekarokban fordultál meg?

KZS: Életem első zenekara is a középsulihoz köthető, egy igazi garázszenekar: a Sushi Fish. Főleg rockzenét játszottunk, és a helyi újság meg is írta egy koncertünk után, hogy nem kellene ezzel az iránnyal próbálkoznom. Akkor még keresgéltem a helyem. Nem sokkal később a Voler Mouche nevű elektro-dzsessz csapathoz csatlakoztam, ez volt az első komolyabb zenekarom. Rengeteget tanultam az együtt töltött két évből, főleg zeneileg, sokkal közelebb kerültem ahhoz a műfajhoz, ami valóban én vagyok. 2011-ben felvettek a Szombathelyi Művészeti Szakközépiskolába dzsessz-ének szakra, itt kóstoltam bele a dzsessz-, a blues- és a bigband zenekarok világába, amelyekkel aztán úgy éreztem, hazataláltam. Most például a Talány Akusztikkal énekelek, és próbálok egy kis dzsesszt csempészni a megzenésített versek mellé. Hangszeren sajnos nagyon minimális szinten játszom, így nem is szoktam ilyen jellegű feladatot kapni. A most bemutatott Lila ákác kedvéért megtanultam egy kicsit gitározni, de ezt a „tudást” is csak egy fél szám erejéig mutatom a színpadon.

rap: Milyen előadásokra emlékszel szívesen?

KZS: Szombathelyen az első felkérésem a Kis Lord című darabhoz kapcsolódott. Ott még csak énekesként vettem részt a produkcióban, és mivel ez volt életem első kőszínházi munkája, minden percét élveztem. A következő mérföldkő az Angyalföldi ballada volt a József Attila Színházban, amelynek főszerepét meghallgatás útján kaptam meg Verebes Istvántól. Ez volt az első főszerepem, és egyben az első szerepem a fővárosban. Ezeken kívül sok kedvenc van, például a szintén nagy sikernek örvendő Légy jó mindhalálig és a legújabb darabunk, a Lila ákác Telihay Péter rendezésében.

rap: A Lila ákác Tóth Mancija mennyire önazonos neked?

KZS: Tóth Manci a legtöbb magyar színésznő szerepálma. Szerethető, kedves, vicces, nagy dumás lány, akinek megvan a magához való esze is. Önazonosságot inkább abban találtam, ahogy ő érez vagy érezni tud egy fiú iránt. Elég nagy szélsőségeket jár be a szertelen gyerekszerelem és az öngyilkossággal kacérkodás között. Nekem minden próbafolyamat egyben önismereti tréning, ezúttal jóval többször szembesültem a saját életem problémáival, mint általában.

rap: Volt a gyerekkorodban olyan hős, akivel azonosulni tudtál, illetve később olyan, akit szerettél volna eljátszani?

KZS: Érdekes, szerepálmom valahogy soha nem volt. Most úgy érzem, mindig az talál meg, ami éppen akkor szükséges a továbblépésemhez, akár szakmailag, akár emberileg.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.