rés a présen: Hogyan jött létre a Mothers Back projekt?
Dányi Viktória: Furulyás Dórával hoztuk létre 2019-ben a Mothers Back formációt. Abból a vágyból indult az egész, hogy szerettünk volna művészileg hosszabb távlatban gondolkodni. A témánk pedig a szülővé válás hatása a művészetünkre. Nagyjából ötéves periódusban állapodtunk meg az együttműködést illetően. Mondván, ha letelt, majd meglátjuk, hogyan tovább. Most tartunk három évnél, és ez idő alatt létrehoztuk a Doboz utca 1. című, kisgyerekeknek szóló interaktív táncelőadást és a Hidden mom című kortárstánc-előadást. Elindítottunk egy kérdőívet, amelyben a gyerekvállalás hatásait kutatjuk a kortárstánc-előadók és -alkotók körében. Tartottunk a témában mozgásos workshopot, és most egy olyan sorozatba kezdtünk, ahol meghívott művészekkel, tematikusan beszélgetünk. A munkánkat a kezdetek óta, különböző formában a SÍN Művészeti Központ segíti. Az előadásunk címe, Hidden mom mindarra a láthatatlan, de szükségszerű munkára, befektetett energiára utal, ami ahhoz kell, hogy egyáltalán bármi is létrejöjjön.
rap: Hol láthatunk benneteket legközelebb?
DV: Február 13-án a Kelet Kávézóban lesz a beszélgetéssorozatunk második állomása, ahol a balett, néptánc és kortárstánc felől vizsgáljuk a gyerekvállalás hatásait a művészetre és karrierre. Február 18-án a Doboz utca 1. című gyerekelőadásunkat játsszuk a Márai Sándor Művelődési Házban. A Hidden mom pedig legközelebb március 18-án látható a SÍN Művészeti Központban.
rap: Voltak a témával kapcsolatos munkáid ez előtt is?
DV: Sokáig tudatosan kerültem a témát. Nem akartam a szakmai életemben, művészként is a szülővé válásommal foglalkozni. A Tünet Együttes Burok című előadása volt az első olyan darab, amelyben, bár nem kifejezetten az anyaság, de a születés témájával foglalkoztunk.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!