Színház

Papás-mamás

Játszóház

Kritika

Egy játszóházban, pontosabban egy játszóház előterében vagyunk, ahol egy egyedülálló apa és egy válófélben lévő anya várakozik a foglalkozáson lévő gyerekére. Bár kapcsolatuk kissé viharosan indul (gyermekeik összevesznek bent, és természetesen felelőst kell találni egy ilyen komoly helyzetben), de a hosszú közös várakozások alkalmával – mi sem természetesebb – összemelegednek. Eddig ideálisnak tűnik a helyzet, ugye?

A darab felnőtteknek szól gyerekekről, önfeledtségről és felelősségvállalásról, azt a kérdést feszegetve, hogy dönthet-e mindenki szabadon a saját életéről. A két szereplő, Andrusko Marcella és Ivanics Tamás több szerepet játszik, különít el egymástól és folyat egybe az előadásban. Mindezt jó ízléssel, szerepeik által megmutatva, hogy bármilyen nehéz élethelyzetbe is kerül egy felnőtt, és bármilyen fontos, hogy a körülményeket tekintve a lehető legfelelősségteljesebben viselkedjen, mindig ott munkál benne a gyermeki énje, s az naivan, mindentől függetlenül csak boldogságra vágyik.

Márkus Sándor meglehetősen jelzésszerű díszlete a lehető legkisebb költségvetésből készült a Jurányi egyik apró termébe, mégis képes feszültséget teremteni. Hatalmas, színes, felfújható matracok virítanak a játéktérben: egy sellőfarok-úszógumi, egy sültkrumpli-matrac, egy gigantikus angyalszárnymatrac, ezek azok a kellékek, amelyektől színes giccsparádévá válik nyaranta az összes balatoni strand. Kerekeken mozgatható fehér rácsos kerítéseket látunk még a színen, amelyek hiába vannak időnként színes leddel megvilágítva, mégis egy börtön érzetét keltik – erre az előadás többször rá is játszik.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.