Zsinórpadlás – rés a présen

„Rajongó voltam”

  • rés a présen
  • 2022. február 23.

Színház

Maros András író, drámaíró

rés a présen: Legutóbb a regényed, a Két-három dán kapcsán beszélgettünk, most a Redőny című drámád ősbemutatója adja az apropót. Mindkét mű helyszíne a vidéki Magyarország. Más köze is van a kettőnek egymáshoz?

Maros András: A Két-három dán szereplői dán fiatalok, akik egy hosszú hétvégére érkeznek hozzánk, így ők csak külső szemlélői a vidéki Magyarországnak. A Redőny főszereplője, Éva azonban egy szabolcsi faluból származik, innen próbál kitörni a megrekedtségből, és úgy tűnik, sikerül is neki: megismerkedik egy gazdag vállalkozóval, hozzámegy, gyerekük születik, városba költöznek, aztán Budapestre. Álomszerűen alakul az élete, kívülről legalábbis. A kérdés, hogy neki is ez-e az álma, vagy csak a környezete – és az anyja – erőlteti rá, hogy olyan életre vágyjon, mint minden más fiatal a faluban. Nem árulok el nagy titkot, ha elmondom, az utóbbiról van szó.

rap: Miért adtad drámaírásra a fejed?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."