Schilling Eszenyinek: "Kedves Enikő, egy tüntetésre nem azért megyünk el, mert meghívnak minket"

  • narancs.hu
  • 2020. január 30.

Színház

A Víg igazgatója lapunknak adott interjút. Schilling Árpád egy videóban reagált Eszenyi szavaira.

Lapunk legfrissebb számában (mától az újságárusoknál!) interjút olvashatnak Eszenyi Enikővel. A beszélgetés során szóba került az is, hogy a Vígszínház igazgatója nem ment el a szabad színházakért tartott december 9-i tüntetésre.

Magyar Narancs: Ahol azzal indokolta a távolmaradását: „szakmai úton kell mindent elintézni, itt pedig politikai térbe került a diskurzus.” Pontosan mit értett ez alatt?

Eszenyi Enikő: Mit nem lehet ezen érteni? Azt, hogy nem akarok politikai térbe belépni. Arról nem is beszélve, hogy aznap 1029 ember volt a Vígszínházban a Padlás jubileumi előadásán, ahol az 1 milliomodik nézőnket köszöntöttük, és együtt énekeltük, hogy „itt van dolgunk és itt vannak álmaink”.

Eszenyi Enikő a Narancsnak: nem akarok politikai térbe belépni

Sokakat felzaklatott, hogy nem ment el a szabad színházakért tartott tüntetésre. Most erről is beszélgettünk. Hogyan reagál a Vígszínház átpolitizált valóságunkra? Mit tesz a független színházakért? Mit jelent szolidárisnak lenni? Mi a Marton-ügy tanulsága? Egyebek mellett ezekről a témákról beszélgettünk Eszenyi Enikővel, a Vígszínház igazgatójával. Az interjú a friss Magyar Narancsban olvasható.

Eszenyi nyilatkozatára most Schilling Árpád (interjúnk vele itt) reagált egy Facebookra posztolt videóban. A Franciaországban élő rendező többek közt azt mondja:

"Eszenyi Enikő azt nyilatkozta a Magyar Narancsnak, hogy ő azért nem ment el a színházi tüntetésre, mert egyrészt nem hívták, másrészt ő nem nyilvánosan szolidáris, harmadrészt mert akkor volt a Padlás jubileumi előadása.

Kedves Enikő, egy tüntetésre nem azért megyünk el, mert meghívnak minket, az a vendégség, ez meg valami más. Egy tüntetésre meggyőződésből megy el az ember. Vagy hiszel azokban az emberekben, vagy nem. Vagy támogatod ezt az ügyet, vagy nem. Harmadik eshetőség nincs.

A teljes videó itt tekinthető meg:

Security Check Required

null

Figyelmébe ajánljuk

Hieronymus Bosch világa

  • - turcsányi -

Michael Connelly nem egy író, inkább egy regénygyár, rosszabb esetben áruvédjegy – az efféle státus persze nem oly ritka zsiráf manapság.

„Rodrigo”

A világ legnagyobb és legrangosabb színházi fesztiválja az avignoni. Jelentős társulatok seregszemléje, illetve már maga a fesztiválmeghívás jelentőssé tesz társulatokat. Aki a hivatalos programban van, az számít valakinek.

Félúton

Egykori nagymenő, aki a csúcsról lepottyanva már csak árnyéka önmagának; féktelen csodagyerek, akinek csak kemény munkára és iránymutatásra van szüksége, hogy azzá a sztárrá váljon, akit a végzete elrendelt neki – a sportfilmek talán legnagyobb kliséi ezek, a Stick pedig épp erre a kettőre épül.

Dinók a budoárban

Ötévesen, egy tollseprűtánccal indult Karácsonyi László (1976) művészi karrierje, diplomáját 2003-ban pedig egy lovagi páncélzatban védte meg. (A páncél maga volt a diplomamunkája.)

Léda a Titanicon

  • Molnár T. Eszter

Ki ne szeretné a Balatont? Főleg, ha csak a szépre emlékszik? Arra, hogy a vonat vidáman, sőt pontosan fut be a hűs állomásra, a papucs nem töri a lábat, a naptej megvéd a leégéstől, és van hely az árnyékban a kempingszéknek és a gumimatracnak.

Angyalszárnycsikorgás

Nagy luxus olyan kis kultúrának, mint a magyar, nem megbecsülni a legjobbjait. Márpedig Halasi Zoltán a kortárs magyar költészet szűk élmezőnyébe tartozik, ám a szakma mintha nem tartaná számon érdemeinek megfelelően, a nagyközönség számára pedig minden bizonnyal ismeretlen.

Miért hallgat Erdő Péter?

2025 júliusának egyik forró szerda éjjelén Konrád-Lampedúza Bence betanított kémia­tanár hazafelé ballagott Ráczboldogkőn, a Kistücsök névre hallgató alma materéből. Nem volt ittas egy cseppet sem, de megviselte a nehéz levegő, amikor szembejött vele egy kormányzati óriásplakát. 

Kinek a bűne?

A kormánypárti média azzal igyekszik lejáratni egy Tisza párti önkéntest, hogy korábban pornófilmekben szerepelt. A kampány morális természetű, a nőt bűnösnek és erkölcstelennek állítja be, s persze ezt vetíti rá a pártra is.