rés a présen

Szabadon, bátran, kísérletezve

Szalontay Tünde színész

  • rés a présen
  • 2021. szeptember 1.

Színház

rés a présen: Téged Pintér Béla és Társulata színésznőjének könyveltek el. Büszke vagy erre?

Szalontay Tünde: Pintér Bélával még az Arvisura Színházi Társaságban játszottunk együtt a nyolcvanas években a Magyar Elektrában (Aegistus/Clitemnestra) és A Mester és Margaritában (Behemót/Margarita). Aztán én több évig külföldön voltam, és amikor visszatértem, Béla hívott A sehova kapuja című előadásba. Onnan kezdődött a közös munkánk, és fantasztikus darabokat hoztunk létre, amelyek máig meghatározók maradtak számomra. Bár több mint nyolc éve szabadúszó vagyok, a régi előadásokat még játszom. Szóval távolinak tűnik, de igen, büszke vagyok arra, hogy a társulat színésznőjeként tartanak számon, viszont arra is, ami azóta történt.

rap: Jelenleg mely Pintér-előadásokban vagy benne?

SZT: A Kaisers TV, Ungarn című előadásban, ez szeptember elejétől ismét műsoron lesz, de ott A sütemények királynője, a Parasztopera és a Tündöklő középszer is. Benne vagyok még a Szutyok, A démon gyermekei, az Árva csillag, Az Őrült, az Orvos, a Tanítványok és az Ördög és A sehova kapuja című előadásokban is. Hirtelen soknak tűnik, de ezeket a régebbi darabokat egyre ritkábban játsszuk.

rap: Több csoporttal is dolgozol rendszeresen.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.